İKÜ Hukuk Fakültesi Dergisi Cilt 18, Sayı 2, (2019) Makale Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/8127
Browse
Browsing İKÜ Hukuk Fakültesi Dergisi Cilt 18, Sayı 2, (2019) Makale Koleksiyonu by Rights "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Kovid-19 Salgınının Evde Kalma Sürecinde, Çocuk ve Ebeveynlerin Kontrol Edilemeyen Öfke ve Şiddet Davranışlarına Etkileri(Seçkin Yayıncılık, 2020) MERTOĞLU, MÜNEVVERKovid 19 Salgını ülkemizde ve tüm dünyada artarak yayılmaya devam etmektedir.Bu alanda çalışan uzmanlar Covid 19 salgını ile mücadelede en önemli önlemlerdenbirinin evde kalarak izolasyonun sağlanması olduğu önerisini getirmektedirler.Koruyucu bir halk sağlığı önlemi olan karantinanın başarılı bir şekilde uygulanabilmesiancak olumsuz etkilerinin en aza indirilmesiyle mümkündür. Salgın nedeniyle insanlaruzun süre zorunlu olarak ev içinde aile bireyleri ile zaman geçirmek zorunda kalmışlardır.Bu süreçte Dünya Sağlık Örgütü ve Birleşmiş Milletler, Çin, İtalya, İspanya veFransa’da aile içi şiddet olaylarının ve boşanmalarla birlikte kriminal olayların da arttığınıbildirmektedir. Benzer sorun, Türkiye’de de yaşanmaktadır. İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nünverilerine göre aile içi şiddet olaylarının geçen yılın mart ayına göre %38.2oranında arttığını bildirmiştir. Şiddet büyük ölçüde kontrol edilemeyen öfke davranışlarınınsonucunda ortaya çıkar. Salgın nedeniyle evde kalma sürecinin, kontrol edilemeyenöfke ve şiddet davranışlarına etkisinin incelenmesi, gerekli önlemlerin alınabilmesineyardımcı olması bakımından önemlidir. Bu süreçte başta çocuklar olmak üzere pekçok kişinin rutinleri değişmiştir. Uzaktan çalışma, uzaktan eğitim, iş kaybı, gelir kaybı,bulaş kaygısı, sosyalleşememe, belirsizlik, hastalıklar, ölümler vb pek çok nedenle bireylerkendilerini engellenmiş hissetmektedir. Evde kalma sürecinde engellenmiş hissetmeninşiddeti, kontrol edilemeyen öfke ve şiddet davranışlarının şiddetini belirlemektedir..Bireylerin yetişme tarzları, beklentileri, sosyal, ekonomik ve eğitim düzeyleribu tepkileri farklılaştırmakla birlikte, yaşanılan olağanüstü süreç, yeni rutinler oluşturmayıve farklı bir uyum sürecini gerektirmektedir.