Cilt 1 Sayı 1 / Volume 1 Issue 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/1015
Browse
Browsing Cilt 1 Sayı 1 / Volume 1 Issue 1 by Publisher "The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Publication İletişimin Kalitesini Etkileyen Engeller ve Bu Engellerin Giderilmesi(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07) Çedikçi, Tuğçe; Çedikçi, Tuğba; TR107991İletişim, kişi ya da örgütlerin hem içinde yer aldıkları toplumsal sistemle hem de bu sistemdeki diğer kişi ve örgütlerle uyumunu ve etkileşimini sağlayan temel süreçtir. Yani iletişim insan-insan, insan-örgüt, örgüt-örgüt ve örgüt-toplumsal sistem ilişkilerini sağlayan araçtır. İnsanın diğer insanları, örgütleri kısaca dış dünyayı tanıyabilmesi, olayları ve düşünceleri anlayıp algılayabilmesi için iletişim sürecine ihtiyaç vardır. Kişi ve örgütlerin dış dünya ile anlamlı bir bütünlük içinde bulunabilmesi için iyi işleyen iletişim kanallarının kurulması ve gerçekleştirdikleri iletişimin kalitesini artırmak zorunda oldukları aşikârdır. Bir iletişim ilişkisinde olmazsa olmaz diyebileceğimiz bazı unsurlar vardır. Bu unsurlar bilgi, duygu ve düşünce alışverişinde son derece önemli rol oynayan kaynak, mesaj ve alıcıdır. Etkili ve kaliteli bir iletişim bu unsurlar çerçevesinde ve bu unsurların taşıyacağı özellikler kapsamında mümkün olabilmektedir. Bir iletişimde etkililiği gerçekleştirmek amaç olmakla birlikte her zaman ulaşılabilecek bir sonuç değildir. Sosyal psikologlara göre, mükemmel ve etkili bir iletişim, kaliteli bir iletişim ütopyadır. Çünkü kişiler arasındaki iletişimler, bilinçli ya da bilinçsiz olarak ortaya çıkan bir takım eğilimlerle tahrif edilmekte, bozulmakta ve yanlış yorumlanmaktadır. Burada dikkat edilmesi gereken husus, iletişimin kalitesine etki eden faktörlerle ilgilidir. Bu nedenle, yapılacak olan araştırmada iletişimin etkili olarak gerçekleşmesinde önemli olan bu faktörlerin neler olduğunu ve bunları giderme yolları için alınması gereken önlemler ile ilgili geniş bir literatür çalışması yapılarak elde edilen bulgular ortaya konmaya çalışılacaktır.Publication The Global Advertising of a Local Brand in Terms of Analyzing the Visual Content: Turkish Airlines Globally Yours Advertising Campaign(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07) Küçükerdoğan, Rengin; Zeybek, Işıl; Ekin, Volkan; TR8718; TR141147; TR39518Globalization is a process where economic, political, social and cultural values and the build up of these values are spread beyond the national borders to the world. This way, differing social cultures and beliefs gain recognition and the relationships between countries become ubiquitous. (Mc Chesney&Wood&Foster 1999:7). During this globalization process, advertising brings together a product or a service with a cultural symbol and presents it to audiences. According to this definition then, airline transport, which is a modern, fast, and prestigious mode of transport, has been largely affected by globalization. As a result, the intensifying competitive environment has led airline companies to shift from a more local market to a more global one. Advertising is often used to create brand recognition and value and, along with this, sports marketing practices, which is a new terminology, when the cultural symbols they use meet with target audiences, a platform of communication is created. In this study, by taking sports marketing as a starting point, the communication strategies of Turkish Airlines, which has taken great steps in terms of brand recognition, and the visual and linguistic messages of their advertising campaign “Globally Yours” will be analyzed.Publication Vernacular Creativity and a New Media: Istockphoto(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07) Yengin, Deniz; Ekim, BernaGlobalization or McLuhan’s “Global Village” concept is increasingly getting a clearest shape. Along with globalization, communication mediums are also developing. They have the qualities of being digital, interactive, and virtual and are thus “new” mediums of communication. Due to these qualities, communication mediums are changing form and are being used by network societies. These mediums also influence individual creativity due to their interactive use. Individuals can create and share their own visual designs, especially when employing social networks. Creativity differs from person to person, as it does from region to region. In this study, visual designs created with new media will be examined and the concept of vernacular creativity will be defined and explained. The social network istockphoto will be used as an example for analysis. According to this example, this study will be delivered with qualitative and quantitative methods.