Cilt 1, Sayı 1, Nisan 2002
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/191
Browse
Browsing Cilt 1, Sayı 1, Nisan 2002 by Language "tr"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Konut Binaları için Maliyet içinde Önemli Paya Sahip Yapım İşlemleri ile Maliyet Hesabı(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-04) BOSTANCIOĞLU, ESRAÜlkemizde genellikle kullanılan maliyet hesaplama yöntemi yapım birimlerine dayalı maliyet hesaplama yöntemidir. ( Keşif yöntemi ) Bu yöntem, çok fazla işlemi kapsadığı ve zaman alıcı olduğu için ; bu yöntemi kullanarak, daha az sayıda yapım işlemi ile ve daha kısa sürede maliyet hesaplamasını sağlamak bir yaklaşım önerisi geliştirilmiştir. Bu yazıda tanıtılan yaklaşım önerisinde ; konut binalarının inşaat maliyeti içinde en fazla paya sahip ve inşaat maliyetinin % 80-85’ ini oluşturan yapım işlemleri ile hesaplanan inşaat maliyetinin orantı ile bütüne tamamlanması hedeflanmiştir. Örneklem grubunda yer alan 27 betonarme konut binası için; önerilen yöntem ile ikinci keşif yönteminin, hesaplanan inşaat maliyeti değerleri ve yapım işlemi sayılan karşılaştırılmıştır.Publication Mimarlıkta Sanat Bilinci(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-04) Kut, Gülden; Aksoy, Müfide; Çamlıbel, Nafiz; Gökan, KorayMühendislik ve Mimarlık Eğitimi ile ilgili konuların tartışılması ve sorgulanması süreci kapsamında özelde ele alınacak her bir konu, tanımlanacak yeni bir soru veya yanıt , yeni bir bakış veya yaklaşım , genelde “ Eğitim “ , “ Eğitim Yöntemleri “ konularına katkıda bulunur ve konumun genelde sorgulanmasına olanak sağlar. “ Özel “ in kendi içinde sorgulanması ve “ Genel “ ile olan ilişkisinin kurulması , aslında özelin “ Ne, Nasıl , Neden “ sorularına yanıt aramak ve elde edilen bulgular yardımı ile genelin organizasyonunu tanımlamaya katkıda bulunmak ve entegrasyonu sağlamaktır. Bu düşünceler ışığında ve “ Mimarlıkta Sanat Bilinci “ başlığı altında sunduğumuz bu çalışma ile “ Sanat Eğitimi “ özel öğretisinin, “Mimarlık Eğitimi “ genel konusuna nasıl entegre olacağını araştırmayı ve eğitim deneyimlerimiz ile örneklemeyi amaçladık. Mimarlık eğitim süreci içinde “ Sanat “ bilincinin uyandırılması devamının sağlanması ile olasıdır. “ Mimarlık Eğitimi “ sürecinde bireye “ Sanat Bilinci “ kazandırabilecek etkinlikler tanıtılırken kuşkusuz “ tasarım “, “ yaratıcılık “ ve benzeri kavramlar ele alınarak bu çalışma içinde değerlendirilmeye çalışılacaktır.