Publication:
Mimarlıkta Sanat Bilinci

Placeholder

Organizational Units

Program

Authors

Kut, Gülden
Aksoy, Müfide
Çamlıbel, Nafiz
Gökan, Koray

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Mühendislik ve Mimarlık Eğitimi ile ilgili konuların tartışılması ve sorgulanması süreci kapsamında özelde ele alınacak her bir konu, tanımlanacak yeni bir soru veya yanıt , yeni bir bakış veya yaklaşım , genelde “ Eğitim “ , “ Eğitim Yöntemleri “ konularına katkıda bulunur ve konumun genelde sorgulanmasına olanak sağlar. “ Özel “ in kendi içinde sorgulanması ve “ Genel “ ile olan ilişkisinin kurulması , aslında özelin “ Ne, Nasıl , Neden “ sorularına yanıt aramak ve elde edilen bulgular yardımı ile genelin organizasyonunu tanımlamaya katkıda bulunmak ve entegrasyonu sağlamaktır. Bu düşünceler ışığında ve “ Mimarlıkta Sanat Bilinci “ başlığı altında sunduğumuz bu çalışma ile “ Sanat Eğitimi “ özel öğretisinin, “Mimarlık Eğitimi “ genel konusuna nasıl entegre olacağını araştırmayı ve eğitim deneyimlerimiz ile örneklemeyi amaçladık. Mimarlık eğitim süreci içinde “ Sanat “ bilincinin uyandırılması devamının sağlanması ile olasıdır. “ Mimarlık Eğitimi “ sürecinde bireye “ Sanat Bilinci “ kazandırabilecek etkinlikler tanıtılırken kuşkusuz “ tasarım “, “ yaratıcılık “ ve benzeri kavramlar ele alınarak bu çalışma içinde değerlendirilmeye çalışılacaktır.
An assessment will be recounted fort he changes that have occurred in architectural creative design activities of the students participating to the “ Basic Art Studio “ at the Department of Architecture, Istanbul Kultur University. Such a Studio Work is a requirement for the first year studiens, The studients undertake assignments at the “ Basic Art Studio “ to acquire the concepts and the educational processes related to the concept of “ Creaative Art and Design “.

Description

Source:

Keywords:

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads