Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı / Civil Air Transportation Management Programme
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6809
Browse
Browsing Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı / Civil Air Transportation Management Programme by Language "tr"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Karadeniz Ekonomik İşbirliği Kapsamında Turizm Sektörüne Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi(ASOS Eğitim Bilişim Danışmanlık Otomasyon Yayıncılık Reklam Sanayi ve Ticaret LTD ŞTİ., 2019) Kızılırmak, İsmail; Ertuğral, Suna Muğan; Gedik, Sezgi; TEKELİ, HACER NEYİRKüreselleşme ile birlikte ülkeler arasındaki ticari ve sosyalilişkilerin değişim göstermesi, rekabetin artması, ülkeleri yeni güçdengeleri oluşturmaya yöneltmiştir. Bu durum özellikle komşu sınırlarıolan, benzer kültürel ve sosyal değerlere sahip ülkelerin bir arayagelmesini sağlamıştır. Bu doğrultuda Karadeniz Ekonomik İşbirliği(KEİ) gibi uluslararası örgütler oluşmuş, yeni, güçlü işbirliklerikurulmuştur. Coğrafi yakınlık ve sosyal ilişkiler ticari hareketlere deyansımış ortak amaçlar, ortak hedefleri beraberinde getirmiştir.1980’lerin sonuna gelindiğinde Doğu Avrupa Ülkeleri ve SovyetlerBirliği’nde başlayan değişim süreci hız kazanmıştır. Bu süreç,Türkiye'nin de içinde bulunduğu, Karadeniz’e kıyısı olan ülkeleri biraraya getirmiş ve bölgesel bir bütünleşme sağlama amacıyla KaradenizEkonomik İşbirliği (KEİ) düşüncesinin ortaya çıkmasına sebepolmuştur. Bu düşünce, 1992 yılında on bir ülkenin katılımıyla hayatageçirilmiştir. Böylece Karadeniz Bölgesine yönelik ticari ve sosyalişbirlikleri güç kazanmıştır.KEİ kapsamında bir araya gelen üye ülkeler arasında gerçekleşenticari ve kültürel işbirlikleri, turizmin de gelişmesinde rol oynamıştır.Diğer taraftan turizm, üye ülkeler arasında sıcak ilişkiler kurulmasına yardımcı olmaktadır. Bununla birlikte Karadeniz Bölgesi, tarım, enerji,doğal kaynaklar, doğal fiziksel özellikler ve kültürel değerlerbakımından son derece zengin kaynaklara sahip olduğundan bölgedeturizm hızlı bir şekilde gelişme göstermektedir. Turizmin bölgedegelişimi, bölgesel kalkınmanın sağlanması açısından da önemlidir.Yapılan bu çalışma ile KEİ’nin Karadeniz Bölgesinde turizmingelişimine olan katkısını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışmanınistenilen amaçlarına ulaşabilmek için literatür taraması yapılmış veKEİ’nin kurulduğu zamandan itibaren yapmış olduğu toplantılarincelenmiş, turizme yönelik alınan kararlar, uygulamalar ve geleceğedönük hedefler başlıklar altında sunulmuştur ve değerlendirilmiştir.Publication Türk Otomobil Sektöründen Kurumsal Marka Kişiliğinin Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkileri(2019-06) Yazıcı, Hacer Neyir; 113404Bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm endüstrisinden gelir sağlamak isteyen ülkeler için en önemli hususlardan biri; turist sayısını artırmak ve bu pazardan payelde etmektir. Gün geçtikçe artan bir ivme de seyreden ve alternatif turizm türlerinden olan sağlık turizmi, bazen kişilerin zorunluluğundan; bazen de daha sağlıklı olma isteklerinden ortaya çıkmış olan bir turizm koludur. Sağlık turizmi ve medikal turizm birbirlerinden farklı iki alternatifturizm çeşididir. Sadece tıbbı tedavi amacı güdülen yolculuklar medikal turizm kapsamında incelenirken; spa, termal kaynaklar veya dinlenme amacı ile yapılan diğer turistik faaliyetler genellikle sağlık turizmi içerisinde değerlendirilmektedir.Medikal turizmin yükselen trenddeki arzı birçok ülke tarafından fırsat olarak görülmüştür. Bu talebi karşılamak için gerekli alt yapı, hastaneler, işi gücü, teknolojik donananım ve acente ağları oluşturulmuştur. Asya ülkeleri liderliğinde geliştirilen bu sektör; Ortadoğu ve Güney Amerika coğrafyalarında da rekabet ortamına yol açmaktadır. Türkiye bu rekabet ortamında; özel sektör ve devlet girişimi ile akredite kuruluş, nitelikli başhekim ve personel sayılarında artış sağlamıştır. Bugün Türkiye medikal turizm için en elverişli lokasyonlardan biri haline gelmiştir.Bu çalışmada; alternatif turizm türlerinden medikal turizm üzerinde durulacaktır. Türkiye'nin sahip olduğu potansiyel, sektörel veriler, arz ve alt yapı durumu, SWOT analizi yapılarak yani Türkiye'nin sahip olduğu güçlü ve zayıfyönlerin yanı sıra fırsatlar ve tehditler irdelenecektir.