Browsing by Author "Toprak, Ziya"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Ortaokul Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerileri ile Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19) Toprak, Ziya; Çetiner Bacak, Sevgi; Toran, Mehmet; Yıldız, Rauf; Kulaksız, TaibeDuygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık konuları son dönemlerde önem kazanmaya başlanmış iki problem alanıdır. Duygu düzenlemenin bireylerin sağlıklı davranışlar geliştirmesine yardım ettiğini raporlayan çalışmalar mevcuttur. Benzer şekilde bilinçli farkındalığın da duygu düzenlemeye pozitif katkısı olduğunu belirten çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışma bu literatüre duygu düzenleme ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkiye inceleyerek dahil olmaktadır. Çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel desende tasarlanan bu araştırma rastgele seçilen 345 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki mevcuttur. Çalışma, bulgulardan hareketle, öğrencilerin duygu düzenleme kapasitelerini geliştirme maksadı ile bilinçli farkındalık müdahale programlarının geliştirilmesi ve uygulanmasını önererek sonlanmaktadır.Publication Metadata only Re-Imagining Society and Childhood: An Analysis of Cultural Politics of Childhood in Turkey(Sage Publications Inc., 2022) TORAN, MEHMET; Toprak, ZiyaNeoliberalism along with other sites of cultural, social and political life has created deep impacts on childhood. With the rise of neoliberalisation of policies, childhood has come to be defined in terms of economic utility and wellbeing of society. In this paper, we examine the process of neoliberalisation through the changing role and meaning of childhood. We inquire the role of childhood in re-imagining of the Turkish society based on the data from the document of the strategic vision of the Turkish government. We seek to track the evolving notion of childhood and roles ascribed to it. By applying a critical discourse lens to the document of 8th Five Year Development Plan and Strategic Vision of 2023, we explain how the cultural politics of childhood work as tools of creating present and future workers. We examine the shifting place of childhood and instrumentalisation of childhood in neoliberal imagination of policy.