Cilt 32 Sayı 2 / Volume 32 Issue 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/5452
Browse
Browsing Cilt 32 Sayı 2 / Volume 32 Issue 2 by Author "Altunkaya, Hatice"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Akran Zorbalığına Etkisi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2018-12) Sülükçü, Yusuf; Altunkaya, Hatice; Toran, Mehmet; Kulaksız, TaibeAkran zorbalığı, dünyada ve ülkemizde gittikçe arttığı yapılan araştırmalar sonucunda ortaya konulan bir eğitim problemidir. 2015 PISA verilerine göre Türkiye’deki akran zorbalığının oranı % 19’dur. ABİDE raporuna göre de Türkçe başarısı ile zorbalığa uğrama arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ileakran zorbalığı düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Çalışma nicel bir araştırma olup ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadaki veriler, İç Anadolu Bölgesinde yer alan bir ilçede,7. sınıfta öğrenim gören 217 öğrenciüzerinden toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Akran Zorbalığı Ölçeği, Okuduğunu Anlama Başarı Testi kullanılmıştır. Okuduğunu anlama ile kurban, zorba,hayattan zevk alma arasında korelasyon analizleri incelendiğinde; kurbanile okuduğunu anlama arasında negatif (r=-.236;p=<.05), zorba ile okuduğunu anlama arasında negatif (r=-.245; p=<.05), zorbaile kurbanarasında) pozitif (r=.2;p=<.05), hayattan zevk almaile okuduğunu anlamaarasındapozitif (r=.27; p=<.05) ilişki bulunmuştur. Sonuçlara yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur.