Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı / Industrial Engineering Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6613
Browse
Browsing Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı / Industrial Engineering Master's Degree Program by Author "Ghanimeh, Ziad Abu"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access The effects of marketing brand communities on the customer satisfaction-loyalty: Lighting utilities brands in Jordan as case study(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı, 2020) Ghanimeh, Ziad Abu; Tarhan, İbrahim Ethemİnternet ve sayısal ağ kullanımı günümüzde oldukça hızlı bir şekilde artmaktadır. İşbu, sayısal ağ platformlarında engelli olan çeşitli araçlar kullanarak markaları ve markaların ürünlerini değerlendirme gücüne sahip çevrimiçi toplulukların formüle edilmesine yardımcı olmuştur. Bundan dolayı, şirketlerin markalarını güçlendirmek ve müşterileri arasında marka sadakatini artırmak amacıyla dijital platformları hayati bir pazarlama kanalı olarak uyarlamasına yol açmaktadır. Bu çalışma, dijital pazarlamanın müşteri memnuniyetini etkileyen marka toplulukları üzerindeki etkisini, ve bir marka güveni yaratan marka sadakatini araştırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, marka toplulukları arasındaki ilişkileri dijital platformar ile, müşteri memnuniyetini ve marka güvenini test etmektedir. İlaveten, müşteri sadakatini yaratan müşteri güveni üzerindeki dijital platformların etkisini de incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler Ürdün'deki elektrik mühendislerinden kolay örnekleme yöntemini kullanarak çevrimiçi toplanmıştır. Aydınlatma üretim firmaları dijital platformlar bağlamında kullanılmıştır. Anketi 105 katılımcı yanıtlamıştır. Araştırma sonuçları araştırılan yapılar arasında oldukça önemli bir ilişki olduğunu göstermiştir. Örneğin, araştırma, marka toplulukları tarafından dijital platformların kullanılmasının ve müşteri memnuniyetinin marka güveni üzerinde önemli etkisi olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, sonuçlar marka güveninin marka sadakati üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir.