Cilt 1 Sayı 1 / Volume 1 Issue 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/1015
Browse
Browsing Cilt 1 Sayı 1 / Volume 1 Issue 1 by Author "Küçükerdoğan, Rengin"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication “Dilinizden Utanmayın” Reklam Kampanyasının Göstergebilimsel Açıdan Çözümlemesi(The Turkish Online Journal Of Design Art And Communication, 2011) Küçükerdoğan, Rengin; TR8718İnsan konuşan ve düşünen bir varlık olarak, bir başka deyişle doğası gereği duygu ve düşüncelerine dil aracılığıyla aktarır. Bu durumda kullanılan dil ve kullanım biçimi ne kadar etkiliyse kurulan iletişim de o denli güçlü ve etkili olacaktır hiç kuşkusuz. Dildeki herhangi bir bozukluk ya da düzensizlik iletişim engelleyerek, belki de ulusu ve halkı onarılmaz yaralar ve açmazlara sürükleyecektir. Bunun nedeni, “küçük bir köy” e dönüşen dünyamızda, çeşitli dış etkenler sonucunda birçok yabancı ögenin her dilde hemen hemen, girerek yerleşmesidir. İşte bu bağlamda, hiçbir dil tümüyle arı, temiz ve yalnız kendi öz kaynağından gelen ögelerle dolu değildir. Ulusların birbiriyle kültürel, toplumsal, siyasal ve sanatsal düzlemlerdeki alışverişleri ve etkileşimleri, dile giren bu yabancı ögelerin ayırdına varılmaksızın, kimileyin bilinçsizce o ulusun insanları tarafından benimsenir ve kullanılagelir. Toplum, bu ögelerin anadillerinde etkili olmaya başladığını anlamaz. Bu noktadan yola çıkarak çalışmada; Reklam Yaratıcıları Derneği’nin “Dilinizden Utanmayın” reklam kampanyasının çözümlemesi yapılarak iletilerde halkın ve reklamcıların türkçe konusunda dikkatlerinin hangi gösregelerden yararlanılarak çekildiği üzerinde durulmaya çalışılmaktadır. Benimsenen göstergebilim temelli çözümleme yöntemi ile öncelikle kampanya görsellerinde en belirgin olanları ele alınacaktır. Ancak görsel metnin ve anlamlandırma boyutunun daha ayrıntılı incelenmesi amacıyla hem görsel hem de dilsel göstergeler edimsel, anlambilimsel ve sözlükbilimsel düzlemler göz önünde bulundurularak ele alınacaktır.Publication The Global Advertising of a Local Brand in Terms of Analyzing the Visual Content: Turkish Airlines Globally Yours Advertising Campaign(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2011-07) Küçükerdoğan, Rengin; Zeybek, Işıl; Ekin, Volkan; TR8718; TR141147; TR39518Globalization is a process where economic, political, social and cultural values and the build up of these values are spread beyond the national borders to the world. This way, differing social cultures and beliefs gain recognition and the relationships between countries become ubiquitous. (Mc Chesney&Wood&Foster 1999:7). During this globalization process, advertising brings together a product or a service with a cultural symbol and presents it to audiences. According to this definition then, airline transport, which is a modern, fast, and prestigious mode of transport, has been largely affected by globalization. As a result, the intensifying competitive environment has led airline companies to shift from a more local market to a more global one. Advertising is often used to create brand recognition and value and, along with this, sports marketing practices, which is a new terminology, when the cultural symbols they use meet with target audiences, a platform of communication is created. In this study, by taking sports marketing as a starting point, the communication strategies of Turkish Airlines, which has taken great steps in terms of brand recognition, and the visual and linguistic messages of their advertising campaign “Globally Yours” will be analyzed.