İşletme Yönetimi Programı / Business Management Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6802
Browse
Browsing İşletme Yönetimi Programı / Business Management Program by Author "Bircan, Gözde"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Embargo Kar Amaçsız İşletmelerde Hile Denetiminin Önemi(2015-02-28) Bircan, Gözde; 261927Günümüzde hile; kar amaçlı işletmeler, kar amaçsız işletmeler ve diğer tüm işletme türleri için araştırılan, incelenen ve değerlendirilen bir konu olmakla birlikte kar amaçsız işletmelerde hile olgusu gözardı edilen ve dikkatlerden kaçan tarafı oluşturmaktadır. Özellikle kar amaçsız işletmelerin varoluş amaçlarının topluma hizmet etmek ve fayda sağlamak üzerine inşa edilmesi ve birincil amaçlarının kar elde etmek olmaması bu tür işletmelerde hilenin kar amaçlı işletmelerdeki gibi ciddi bir tehdit olmayacağı yanılgısını doğurmaktadır. Benzer şekilde kar amaçsız işletmelerin toplumsal işlevleri ve üstlendikleri rol nedeniyle toplum tarafından bu işletmelere yönelik oluşan güven duygusu sözkonusu yanılgıyı desteklemektedir. Bu anlamda yapılan araştırma ve incelemelerde daha çok kar amaçlı işletmeler üzerine odaklanılması ise kar amaçsız işletmelerdeki hile riskini ve tehditini arttırarak bu işletmeleri hileye açık hale getirmektedir. Bu makalede kar amaçsız işletmelerde hile olgusu, hile riski, hilenin boyutu ve hile kayıpları irdelenerek kar amaçsız işletmelerde hile ve hile denetiminin önemi değerlendirilecektirPublication Embargo Pazarlama Maliyetlerinin Yönetiminde Hedef Maliyetleme Yönteminin Değerlendirilmesi(2018-01-18) Bircan, Gözde; 261927Hedef maliyetleme yöntemi, klasik maliyet yönetimi yaklaşımlarının yetersizliklerinin karşılanması amacıyla geliştirilen modern maliyet yönetimi yaklaşımlarından biridir. Hedef maliyetleme yöntemi, pazarlama maliyetleriyle üretim maliyetlerinin yakın ilişki içerisinde olduğu, pazarın dinamiklerini dikkate alarak geliştirilen pazara dayalı ve pazar odaklı bir maliyet yönetim sistemidir. Ağırlıklı olarak Japon şirketleri tarafından kullanılmaktadır. Modern maliyet yönetimi yaklaşımlarından hedef maliyetleme yöntemi ile birlikte üretim maliyetlerinin belirlenmesinde pazarlama maliyetlerinin önemi artmış ve üretim maliyetlerinin kontrol ve yönetimi öncelikle pazarlama maliyetlerinin kontrol ve yönetimi ile başlayan bir süreç haline dönüşmüştür. Çalışmamızda hedef maliyetleme yönteminin pazarlama maliyetleriyle olan ilişkisinden hareketle pazarlama maliyetlerinin yönetiminde hedef maliyetleme yönteminin gerekliliği değerlendirilmiş ve önemi üzerinde durulmuştur.