Sanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/14
Browse
Browsing Sanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design by Author "Bilgici Oğuz, Ceren"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Post-Truth Çağında Yeni Medya Uygulamaları ve Dönüşen Halkla İlişkiler Pratiği(2019-04-25) Oturak, Emel; Bilgici Oğuz, Ceren; 256393; 264805Oxford sözlüğü tarafından 2016’da yılın kelimesi olarak ilan edilen Post-truth, son dönemin en çok tartışılan kavramlarından biri olarak öne çıkmaktadır. Doğruların, olguların, veri ve istatistiklerin ya da rasyonel düşüncenin önemini yitirdiği bir döneme işaret eden kavram özellikle gazetecilik, halkla ilişkiler ve günümüz internet ortamında gerçek olmayan içerik sorunsalını tartışmanın odağına oturtmaktadır. Dijital içeriğin profesyonellerin haricinde sıradan kullanıcılar tarafından da üretilebilir ve yeni medyanın olanaklarıyla geliştirilebilir olması gerçeklik konusundaki tartışmaları beraberinde getirmektedir. Sosyal medya platformlarının çalışma sistemlerini oluşturan algoritmaların daha çok etkileşim alan içeriği öne çıkaran yapısı, kullanıcı türevli içeriklerin gündemi belirlemesine olanak tanımaktadır. Özellikle sosyal medyada kolaylıkla üretilebilen ve hızla tüketilen video içerik kısa sürede çok geniş kitlelere ulaşabilmektedir. Dolaşıma sokulan bu içerikler, kamuoyunun söz konusu birey ya da kurumlarla ilgili algısını etkilemektedir. Yeni medya ortamında dijital içeriklerin kullanıcı dolayımlı olarak dönüştürülebilmesi ve farklılaşarak tekrar dolaşıma sokulması teyide ihtiyaç duyan bir bilgi yığınını ortaya çıkarmaktadır. Bu bağlamda, toplumun her kesiminden bireyin aktif olarak içerik ürettiği sosyal medya gerçekliğin bulanıklaştığı bir ortam sunmaktadır. Post-truth çağ ve iletişim teknolojilerine paralel olarak gelişen yeni nesil yalan haber evreninde yükselişe geçen video içerik uygulamalarına odaklanan çalışma kapsamında deepfake uygulaması incelenmektedir.Bu çerçevede çalışma söz konusu uygulamaların kurumlara yönelik güvenin inşasında etkin şekilde rol oynayan halkla ilişkiler pratiklerine olası etkilerini tartışmaktadır.Publication Open Access Selfie Paylaşma Sürecine Etkide Bulunan Motivasyonlar Üzerine Bir İnceleme(2018-10) Bilgici Oğuz, Ceren; Atasoy, Ayşe Duygu; 264805; 235044Günümüzde, akıllı telefonların kullanımının yaygınlaşması ve özellikle mobil İnternet teknolojilerindeki hızlı gelişim bireylerin kendilerini sosyal platformlar üzerinde her zamankinden daha hızlı, sık ve kolay ifade etmelerine olanak sağlamıştır. Instagram başta olmak üzere farklı sosyal medya platformlarında fotoğraf paylaşımı kendini ifade etme ve sosyal etkileşim anlamında oldukça sık yararlanılan bir aktivite olmuştur. Sosyal medya, gençlerin sosyalleşmesi ve kendilerini ifade edebilmeleri için çok önemli bir araç haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, bireyleri ‘selfie’ paylaşımına yönlendiren motivasyonları incelemek ve bu motivasyonlar arasında sosyalleşme, kendini ifade etme, özgüven kazanma ve popülerlik isteğinin rolünü ortaya çıkarmaktır. Araştırma İstanbul’da yaşayan üniversite öğrencileriyle gerçekleştirilen bir anket ve odak grup çalışması sonucunda ulaşılan bulgulara dayanmaktadır. Bulgulara dayanarak yapılan analizlerle üniversite öğrencilerinin ‘selfie’ paylaşım alışkanlıkları ile ilgili derinlemesine bilgilere ulaşılmıştır. Araştırma neticesinde, üniversite öğrencilerinin Instagram kullanımıyla ‘selfie’ paylaşımını özdeşleştirdiği ve temel ‘selfie’ paylaşım motivasyonlarının eğlenmek ve kendilerini iyi hissetmek olduğu görülmektedir. Bu çerçevede elde edilen verilere göre, öğrencilerin sosyal çevrelerine ait kişilerin duygu durumlarını anlamada ‘selfie’yi bir araç olarak gördüğü, sıklıkla mutluyken ‘selfie’ paylaşımı yaptığı ve ‘selfie’ paylaşımlarına gelen yorumların olumlu olmasının özgüvenlerini yükselttiği saptanmıştır.