Sanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/14
Browse
Browsing Sanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design by Author "Akdaş, Cangül"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access “A AY” VE “BAL” Filmlerinde Çocuğun Ölüm Kavramını Nasıl Anlamlandırdığı Üzerine(Kesit Akademi Dergisi, 2017-03) Akdaş, Cangül; 250968Ölüm, insanlığın var oluşundan bu yana onu tıpkı bir gölge gibi takip etmektedir. Bu gölge, yaşamla aynı olmasına ve yaşamın ardında kalmasına rağmen kişinin bir bütün olmasını sağlamaktadır. İnsanoğlu, yaşamın anlamını aslında tam tersini yani ölümü düşünerek sorgulamaktadır. Bu sorgulamayı da yaşamının çeşitli dönemlerinde ölüme farklı bakış açısı sunarak gerçekleştirmektedir. İnsanoğlunun yaşam ve ölümü anlamlandırma çabasını, yaşamı yansıtan sinemada da görmek mümkündür. Bu çalışma; A Ay (Reha Erdem, 1988) ve Bal (Semih Kaplanoğlu, 2010) filmlerini ele alarak çocuğun ölümü ne şekilde algıladığı ve ölüm kavramını nasıl anlamlandırdığını açıklamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda araştırmada incelenen A Ay ve Bal filmleri, göstergebilimsel metodoloji ve söylembilim yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak; araştırmanın sınırlılığı kapsamında, her iki filmde de ölüm kavramının, çocuk tarafından gitmiş olma olarak algılandığını söylemek mümkündür.Publication Open Access Kentte Sinema Salonlarının Evrimi: İzmit Örneği(JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH, 2017) Akdaş, Cangül; 250968Kentler de tıpkı insanlar gibi yaşamaktadır. Kentler nasıl yapısal bağlamda var olduğu coğrafyaya uyum sağlıyorsa, aynı şekilde yaşadığı çağa da uyum sağlamaktadır. Bu bağlamda düşünüldüğünde çalışmanın konusu, sinema salonları ile kent yapısının birbirleriyle örtüşebileceği varsayımından yola çıkarak, sinema salonlarının kentte evrimi olarak belirlenmiştir. Araştırma Kocaeli’nin merkez ilçesi olan İzmit’te, sinema salonlarının kentin evrimine paralel bir şekilde yapılaşma gösterdiği çerçevesinde ele alınmıştır. İzmit kentinin sinema salonlarının evrimi ile ilgili olarak ele alınmasının nedeni, öncelikle İstanbul’a yakın olması ve bu sayede İstanbul’a gelen filmlerin izlenme olanağının bulunmasıdır. Bununla birlikte, tarihsel süreç içerisinde doğal afetler nedeniyle değişimi en hızlı yaşayan kentlerden biri olmasıdır. İzmit’te gerçekleşen depremler, kentleşme bağlamında yıkılanın yerine yenisinin –çağa uygun olanının- yapılmasıyla filmlerin hangi mekanlarda gösterileceğine dair değişimi de yaşamasına neden olmuştur. Gelişen kent yapısı ile birlikte toplum değişmiş ve sinema salonları da bu değişime paralel bir değişimle kendilerini yenilemiştir. Önceleri tek başına sinema salonu olarak adlandıracağımız yapılar modernleşen kentle birlikte alışveriş merkezleri adı verilen ticari kurumların çatısı altında yerini almıştır.Publication Open Access Sinemada İspanya İç Savaşı'nın Yeniden Kurgulanması Üzerine: Land And Freedom - 1995(JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH, 2017) Akdaş, Cangül; 250968Toplumları derinden etkileyen olaylar ya da olgular birer tarihi nitelik kazanmaktadır. Tarih, ilkel zamanlarda mağara duvarlarında, kâğıdın icat edilmesi ile de yazılı olarak muhafaza edilmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte geçmiş sadece kitaplarda değil aynı zamanda sanatın içinde de varlığını korumaktadır. Fotoğraf makinasının icat edilmesi anı ölümsüzleştirilmektedir. Kameranın icat edilmesiyle de geçmiş an durdurulmamakta hareket halinde yakalanıp saklanmaktadır. Bu ilerleme teknolojinin gelişmesi paralelinde sanat alanının da gelişimini sağlamıştır. Çekilen anın tarih olmasının dışında, tarihi bir konu da sinemaya konu olmuştur. Böylece geçmiş, sinema ile birlikte şimdiki zamanda harmanlanarak kendisini muhafaza etmektedir. Çalışma, İspanya’da iç savaşın sadece sağ ve sol olmak üzere iki cephede değil, aynı zamanda solun kendi içindeki ayrılıklarının da olduğu varsayımı çerçevesinde oluşturulmuştur. Çalışmanın evreni, İspanya İç Savaşı’nı konu alan filmlerdir. Sınırlılığı ise, Ken Loach’ın yönetmenliğini yaptığı Land and Freedom (1995) filmidir. Araştırmanın hipotezi; çalışmanın sınırlılığı dâhilinde, İspanya iç savaşını konu alan Land and Freedom filminde iç savaşın sol cephesinde yaşanan ayrılıklar, tarihsel boyutundan kopmadan o dönemin koşullarını yeniden kurgulamaktadır. Çalışma, İspanya iç savaşını konu alan Land and Freedom filminde, iç savaşın tarihsel bağlamından kopmadan sinemaya nasıl yansıdığını, yönetmenin tarihi aktarırken nasıl bir kurgu ile filmi çevirdiğini, tarihsel eleştiri yaklaşımı ve söylem analizi yöntemi ile incelemeyi amaçlamaktadırPublication Open Access Bir Star Olarak Cüneyt Arkın’ın Reklam Filmlerine Yansıyan İmajı(Istanbul Medeniyet Universitesi, 2017) Akdaş, Cangül; 250968Reklam pazarında önemli bir paya sahip olan televizyon reklamları, özellikle ünlü isimleri kullanarak hedef kitle üzerinde etkili bir yöntem izlemeye çalışmaktadır. Star imgesi, sinema sektöründe reklamın kendisi olarak yorumlanmaktadır. Reklamın kendisi olan starın edinmiş olduğu imajın, televizyon reklamlarına yansıması, hedef kitleyi ürünün satın alınmasıyla ilgili olumlu yönde etkilemektedir. Bu bağlamda düşünüldüğünde; reklamların, sinema filmlerindeki star oyuncuları kullanarak hedef kitleyi etkilemeye çalışması oldukça önemli unsur teşkil etmektedir. Araştırmanın sınırlılığı; Türk sinemasında yaşayan ve aktif olarak sinema ve reklam filmlerinde rol alan en eski jönlerimizden biri olan Cüneyt Arkın’a odaklanmaktadır. Arkın’ın araştırmanın merkezine alınmasının öncelikli nedenlerinden biri, soyadını marka olarak kullanan ilk sanatçı olmasıdır. Bununla birlikte oyunculuğunu yapmış olduğu filmlerde canlandırdığı karakterler ile televizyon reklam filmlerinde canlandırmış olduğu karakterler arasında paralellik de bulunmaktadır. Bu bağlamda araştırma; Cüneyt Arkın’ın oynamış olduğu tarihi kostüme avantür filmleri ve yine oynamış olduğu televizyon reklamlarını karşılaştırarak, sinemada edinmiş olduğu imajın reklam sektörüne nasıl yansıdığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Film ve reklamlar metinlerarasılık yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak; Cüneyt Arkın’ın rol aldığı tarihi kostüme avantür filmleri ile oynamış olduğu televizyon reklamlarında ürünü tanıtırken, beyazperdede edinmiş olduğu star imajını yansıttığını söylemek mümkün görünmektedir.