Sanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/14
Browse
Browsing Sanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design by Author "Çelik Varol, Merve"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Anı Yakalayan Postmodern Pazarlama Örneği: Gerçek Zamanlı Pazarlama(Kriter Yayınevi, 2020) Çelik Varol, Merve; Varol, Erdem; Ekin, VolkanÜretim ve tüketim dengesinin sürekli değiştiği günümüzde özellikle teknolojik gelişmeler pazarlama stratejilerinin de hızla değişmesine neden olmaktadır. Reklamın en bilinen özelliklerinden biri ürünü tanıtmak kadar akılda kalmasını da sağlamaktır. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin aksine; anlık olaylar, önemli günler, dijital medya aracılığı ile tüketiciye ürünlerin tanıtılması açısından önemli bir strateji olduğu bilinmektedir. Önemli, dikkat çekici bir olay ile pazarlanmak istenen ürünün eşleştirilmesi hem dikkat çekmek hem de ürünün tüketicilerin zihninde yer etmesi açısından sıklıkla kullanılan bir strateji olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle dijital uygulamalarda ve yeni medya örneklerinde üretilen ve anı yakalayan reklam bazlı içeriklere gerçek zamanlı pazarlama adı verilmektedir. Dijital teknolojilerin hızlı geri bildirim özelliği sayesinde gerçek zamanlı pazarlama hem markalar hem de tüketiciler açısından postmodern pazarlama iletişimi açısından oldukça farkındalık yaratmaktadır.Publication Metadata only İhtiyaçlar Hiyerarşisi Göstergesi Kuramına Göre Üniversite Öğrencilerinin Motivasyon Kaynaklarının İncelenmesi(2018-11) Çelik Varol, Merve; Varol, Erdem; 239473Bu çalışma üniversite öğrencilerinin ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramına göre motivasyon kaynaklarını incelenmek ve bazı tanımlayıcı özelliklerine göre motivasyon kaynaklarında farklılaşma olup olmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda ihtiyaçlar hiyerarşisi göstergesi kuramına göre AntalyalI ve Bolat (2017) güvenilirlik ve geçerlilik çalışması yapılan motivasyon kaynakları ölçeği, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında eğilim gören 129 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Üniversite öğrencilerin motivasyon kaynaklannın belirlenmesinde ortalama ve standart sapma, frekans ve yüzde analizleri yapılmıştır. Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre motivasyon kaynaklarındaki farklılaşmayı incelemek İçin Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Öğrencilerin motivasyon kaynaklarını belirleyen boyutlar arasındaki ilişkilerin İncelenmesinde ise korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencileri en fazla motive eden başarı ihtiyacı olduğu, bu ihtiyacı güç ihtiyacının, ardından bağlanma İhtiyacının ve düşünme ihtiyacının takip etliği belirlenmiştir, üniversite öğrencilerini motive eden kaynaklan belirleyen tüm boyutlar arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri, sınıfları ve ailelerinin aylık gelir düzeylerine göre motivasyon ihtiyaçlarının farklılaşmadığı saptanmıştır.