Publication:
İhtiyaçlar Hiyerarşisi Göstergesi Kuramına Göre Üniversite Öğrencilerinin Motivasyon Kaynaklarının İncelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2018-11

Authors

Çelik Varol, Merve
Varol, Erdem

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma üniversite öğrencilerinin ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramına göre motivasyon kaynaklarını incelenmek ve bazı tanımlayıcı özelliklerine göre motivasyon kaynaklarında farklılaşma olup olmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda ihtiyaçlar hiyerarşisi göstergesi kuramına göre AntalyalI ve Bolat (2017) güvenilirlik ve geçerlilik çalışması yapılan motivasyon kaynakları ölçeği, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında eğilim gören 129 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Üniversite öğrencilerin motivasyon kaynaklannın belirlenmesinde ortalama ve standart sapma, frekans ve yüzde analizleri yapılmıştır. Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre motivasyon kaynaklarındaki farklılaşmayı incelemek İçin Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Öğrencilerin motivasyon kaynaklarını belirleyen boyutlar arasındaki ilişkilerin İncelenmesinde ise korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencileri en fazla motive eden başarı ihtiyacı olduğu, bu ihtiyacı güç ihtiyacının, ardından bağlanma İhtiyacının ve düşünme ihtiyacının takip etliği belirlenmiştir, üniversite öğrencilerini motive eden kaynaklan belirleyen tüm boyutlar arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri, sınıfları ve ailelerinin aylık gelir düzeylerine göre motivasyon ihtiyaçlarının farklılaşmadığı saptanmıştır.
The purpose of this study was to investigate the motivation resources according to the hierarchy of needs of university students and determine whether there is differentiation in the motivation resources according to some descriptive characteristics. According to the theory of hierarchy of needs, the scale of motivation in Antalya and Bolat (2017) reliability and validity study was applied to 129 students in 2017-208 academic year at Istanbul University Faculty of communication. Data were analyzed using SPSS 22.0 statistical program in computer environment. The mean and standard deviation, frequency and percentage analyses were performed in determining the motivation resources of university students. The Scheffe test was used as a complementary post-hoc analysis to determine the differences after the ANOVA test to examine the differences in motivation sources according to the descriptive characteristics of the students. Correlation analysis was used to examine the relationships between the dimensions that determine the motivational resources of the students. As a result of the research, it was determined that the most motivating success need was followed by the power need, then the need to connect and then the need to think, positive correlations were found between all the dimensions that determine the resources that motivate university students. According to the monthly income levels of the students' ages, gender, classes and families, motivation needs were not different.

Description

Keywords

Citation