• Anasayfa
  • Hakkında
  • Politika
  • İletişim
    • Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Gelişmiş Arama
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • TOJDAC / The Turkish Online Journal of Design Art and Communication
  • Cilt 6 Sayı 1 / Volume 6 Issue 1
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • İKÜ Dergiler / IKU Journals
  • TOJDAC / The Turkish Online Journal of Design Art and Communication
  • Cilt 6 Sayı 1 / Volume 6 Issue 1
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanatçı Ve Artefakt Birliği: Sinemada Oyuncu Olmak

Thumbnail
Göster/Aç
Sanatçı Ve Artefakt Birliği Sinemada Oyuncu Olmak .pdf (202.9Kb)
Yazar
Saliji, Sali
Türü
Article
Tarih
2016-01
Dil
en_US
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Acting is a very special and specific art form, be it in cinema or not it significantly differs from other art forms. First of all in the art of acting, created by the artist and thus the created work (artifact) represents a union. For example, a writer writes a novel, a composer composes music; painters do paintings, but only the actor is at the same time the creator and the result of his/hers own art. This feature of the actor not only determines the narrative expression it also determines the inner and private life of the actors. Though the existence of the actor is not a life, which is only consisted of his own, but also it is the life of others, there is a continuing public side in an actor’s life. Most of the actor’s lives are identified with the characters they play, and in certain cases the characters they play goes into a realm beyond the actors and take a shape a life form of its own in a sense it exchanges the place of the real character. Therefore, actors are inevitably forced to live a life of constant dilemma. Prior to anything else, it must be admitted that this is a psychological burden. This state of neither mind nor situation has to be considered by every director, and understood that to work with the actors is to work with a palette of rich hues, of emotionally high and low volumes and of highly sensitive and easily affected personas.
Konu
Sinema
Kamera Önü Oyunculuk
Yönetmen
Oyuncu
Tiyatro
Seyirci
Cinema
Acting In Front Of The Camera
Film Director
Actor
Theater
Audience
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11413/1147
Koleksiyonlar
  • Cilt 6 Sayı 1 / Volume 6 Issue 1 [6]

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS

İKU Kütüphane


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile göreYayıncıya GöreErişim Hakkına GörePubmed YayınlarımızScopus YayınlarıWoS YayınlarıBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile göreYayıncıya GöreErişim Hakkına GörePubmed YayınlarımızScopus YayınlarıWoS Yayınları

Hesabım

Giriş

İstanbul Kültür University

Hakkında |Politika | Kütüphane | İletişim | Send Feedback | Admin

Istanbul Kültür University, Ataköy Campus E5 Karayolu Üzeri Bakırköy 34158, İstanbul / TURKEY
Copyright © İstanbul Kültür University

Creative Commons Lisansı
IKU Institutional Repository, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Designed by  UNIREPOS