Publication:
Açıkhava reklamcılığına imgesel yaklaşım: Tasarım -etki düzeyleri incelemesi

Thumbnail Image

Date

2009-02

Authors

Üsterman, Üner

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Açıkhava reklamcılığın tanımının, çesitlerinin, güçlü ve zayıf yönlerinin açıklandığı bu çalısmada; Açıkhava reklam tasarımlarının diğer mecraların tasarımlarına oranla farklı özelliklere sahip olduğu konusunda durulmustur. Göstergebilimsel ve imgesel yaklasımların, Açıkhava reklam tasarımlarına kazandırdığı anlam, çesitli kampanya örnekleriyle açıklanmıstır. Ayrıca farklı imgesel yaklasımlarla donatılmıs tasarımların nasıl bir etki düzeyi yaratacağı konusunda bir anket çalısması yapılmıstır. Tasarım-etki düzeyleri incelememizden çıkan önemli sonuçlardan biri: en çok akıllarda kalan, fark edilen açıkhava reklam, tasarımlarının karısıklıklardan uzak, son derece sade olarak tasarlandığı gerçeğidir.
This study which explains strong and weak aspects of Outdoor Advertising; specially points out the design diffences between Outdoor Advertising and all other advertising channels. The meaning of design which is enriched by semiology and imaginative approach, has been explanied with several campaign examples. A questionnaire work realized to show, how an imaginative approach and design creates an impact level. As a result of design-impact level study, one of the important facts is that, simple and pure designs are memorable and noticed more than complex ones.

Description

Keywords

Reklamcılık, Açıkhava reklamcılığı, Advertising, Outdoor Advertising

Citation