Publication: Failure Mode and Effect Analysis and Implementation in a Textile Factory
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Publication Date
2018-06, 2018
Language
Type
Article
Article
Article
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Quality concept has been keeping on its importance by assimilating and developing the
customer service orientation. The companies which satisfy customer requests properly and reasonably
get more powerful relationship compared with competitors. So, the companies have to provide the best
services that customers deserve. With that study which performed in a textile plant, risk priority
numbers before and after the improvement is calculated for faults met and for faults which may
appear later. To apply Failure Mode and Affect Analysis (FMEA), firstly, a decision team has been
established to determine the causes of faults. And then FMEA has been performed to prioritize the
critical potential failure modes of the process. Finally, after improvement, some recommended actions
regarding the findings were discussed
Kalite kavramı müşteri hizmetini özümsemeyi ve odaklanmayı dayalı olarak önemini sürdürmektedir. Müşteri ihtiyaçlarını tutarlı ve makul şekilde karşılayabilen işletmeler, rakiplerine göre müşterileriyle daha güçlü ilişkiler geliştirmektedir. Bu nedenle, işletmeler müşterilerin hak ettiği en iyi hizmeti sunmalıdır. Bir tekstil fabrikasında gerçekleştirilen bu çalışmada, yapılmış olan bir iyileştirme çalışmasından önceki ve iyileştirme çalışmasından sonraki saptanan ve karşılaşabilecek hataları ölçen risk öncelik sayıları hesaplanmıştır. Hata türü ve etkileri analizi uygulamasında, hata nedenlerini araştırmak üzere bir karar takımı oluşturulmuştur. Ardından, hata türü ve etkileri analizi uygulanmış olup süreçte meydana gelen kritik potansiyel hata türleri önceliklendirilmiştir. Son olarak, iyileştirme ardından, bulgulara ilişkin öneriler tartışılmıştır..
Kalite kavramı müşteri hizmetini özümsemeyi ve odaklanmayı dayalı olarak önemini sürdürmektedir. Müşteri ihtiyaçlarını tutarlı ve makul şekilde karşılayabilen işletmeler, rakiplerine göre müşterileriyle daha güçlü ilişkiler geliştirmektedir. Bu nedenle, işletmeler müşterilerin hak ettiği en iyi hizmeti sunmalıdır. Bir tekstil fabrikasında gerçekleştirilen bu çalışmada, yapılmış olan bir iyileştirme çalışmasından önceki ve iyileştirme çalışmasından sonraki saptanan ve karşılaşabilecek hataları ölçen risk öncelik sayıları hesaplanmıştır. Hata türü ve etkileri analizi uygulamasında, hata nedenlerini araştırmak üzere bir karar takımı oluşturulmuştur. Ardından, hata türü ve etkileri analizi uygulanmış olup süreçte meydana gelen kritik potansiyel hata türleri önceliklendirilmiştir. Son olarak, iyileştirme ardından, bulgulara ilişkin öneriler tartışılmıştır..
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Subject
Failure Mode and Effect Analysis, Risk Priority Number, Textile, Hata Türü ve Etkileri Analizi, Risk Öncelik Sayısı, Tekstil