Publication:
Global ve Yerel Enerji Şirketlerinin Vizyon İfadelerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorDEVECİYAN, MERİ TAKSİ
dc.date.accessioned2024-11-22T08:30:54Z
dc.date.available2024-11-22T08:30:54Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractÇalışma ile global ve yerel en başarılı enerji şirketlerinin (Fortune Global 500 ve ISO 500 sıralamasına göre) vizyon bildirileri içerik özellikleri ve aralarında fark olup olmaması bakımından analiz edilerek, vizyon bildirileri ile hangi özelliklerin/kelimelerin vurgulandığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi nitel araştırma yöntemlerinde sıklıkla kullanılan ölçüt örnekleme tekniğine göre belirlenmiştir. Fortune Global 500 ve Uluslararası Standartlar Teşkilatı 500, 2022 web sayfalarında (8-10 ocak tarihleri arasında) en başarılı olarak sıralanan enerji şirketlerinden ilk on altısı araştırmaya dahil edilmiştir. Vizyon bildirileri betimsel nitel içerik analizi ile incelenmiş, temalar altında değerlendirilmiş, sıklıkla kullanılan kelimeler Maxqda 2022 nitel veri analiz programı yardımı ile tespit edilmiş ve görselleştirilmiştir. Ayrıca vizyon bildirileri Kantabutra (2008)’in sınıflandırmış olduğu bileşenlere sahip olup/olunmaması açısından da değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre global şirket vizyon temaları; “sürdürülebilirlik ve çevresel sorumluluk”, “müşteri odaklılık ve kalite”, “inovasyon ve teknoloji liderliği” olarak, yerel şirket vizyon temaları ise “liderlik ve örnek olma”,”yenilik ve teknoloji odaklılık” olarak bulgulanmıştır. Kantabutra (2018) vizyon bileşenlerine göre; yerel ve global şirketlerin vizyon beyanları karşılaştırıldığında ise; her ikisinde de en çok yer alan vizyon bileşeninin “netlik” olduğu saptanmıştır. Vizyon bildirilerinde en çok tekrarlanan kelimenin ise araştırma için seçilen sektör olduğundan “enerji” kelimesi olduğu izlenmiştir. Sonuç olarak, bu araştırma enerji sektöründeki şirketlerin vizyonlarını anlamak ve karşılaştırmak için değerli bir katkı sağlamaktadır. Şirketlerin stratejik hedeflerini belirleme ve çalışanlarını motive etme konusundaki yaklaşımlarını anlamak için bu tür çalışmaların farkındalık yaratması beklenmektedir.tr
dc.identifier22
dc.identifier.citationDEVECİYAN, M. T. (2024). GLOBAL VE YEREL ENERJİ ŞİRKETLERİNİN VİZYON İFADELERİNİN İNCELENMESİ. Yönetim Bilimleri Dergisi , 22(Özel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları), 1619 - 1637. doi.org/10.35408/comuybd.1489987
dc.identifier.issn2147-9771
dc.identifier.trdizin1267827
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35408/comuybd.1489987
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9307
dc.language.isotr
dc.publisherYönetim Bilimleri Dergisi
dc.relation.journalYönetim Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVizyon
dc.subjectVizyon Bileşenleri
dc.subjectEnerji Sektöründe Vizyon Bildirisi
dc.titleGlobal ve Yerel Enerji Şirketlerinin Vizyon İfadelerinin İncelenmesitr
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage1637
local.journal.issueÖzel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları
local.journal.startpage1619
relation.isAuthorOfPublication26ce7e53-065d-4bf4-bcfa-aae2a4e476f2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery26ce7e53-065d-4bf4-bcfa-aae2a4e476f2

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
↓ Tam Metin/Full Text
Size:
714.5 KB
Format:
Adobe Portable Document Format