Publication:
Understanding the Management and Leadership Culture of the Innovative Automotive Companies

dc.contributor.authorOKATAN, KAĞAN
dc.date.accessioned2022-12-06T12:20:35Z
dc.date.available2022-12-06T12:20:35Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractManagement and leadership styles and approaches have always been important for business and management literature. The dominance of management and leadership on companies’ success or failure has been highlighted and investigated by important amount of studies in existing literature. This study investigates the management and leadership culture type of sample innovative companies from automotive industry by applying ‘competing values framework assessment’ . This study also identifies the culture types of other dimensions of organizational culture and provides a consolidated view. The results demonstrated the dominance of market culture which fosters competition among the members of the organization and success oriented. On the other hand, hierarchy culture has considerable existence in the ‘management of employees’ dimension of the organizational culture. All four culture types’ existence levels are also represented in the study for all dimensions of organizational culture.en
dc.description.abstractİşletme ve yönetim literatürü için yönetim ve liderlik stilleri ve yaklaşımları her zaman önemli olmuştur. Şirketlerin başarısı veya başarısızlığı üzerindeki yönetim ve liderliğin baskınlığı, mevcut literatürdeki önemli çalışmalarla vurgulanmış ve araştırılmıştır. Bu çalışma, otomotiv endüstrisinden yenilikçi görülen örnek firmaların yönetim ve liderlik kültürü türlerini “rekabetçi değerler çerçeve değerlendirmesi” uygulayarak incelemektedir. Bu çalışma, örgütsel kültürün diğer boyutlarının kültür türlerini de tanımlamakta ve konsolide bir görüş sunmaktadır. Sonuçlar, organizasyon üyeleri arasındaki rekabeti teşvik eden ve başarı odaklı pazar kültürünün baskınlığını göstermiştir. Öte yandan,hiyerarşi kültürü, örgüt kültürünün 'çalışanların yönetimi' boyutunda önemli bir varlığa sahiptir. Çalışmada, dört kültür türünün varoluş düzeyi de örgütsel kültürün tüm boyutları için gösterilmektedir.tr
dc.identifier18
dc.identifier.citationOKATAN K (2020). UNDERSTANDING THE MANAGEMENT AND LEADERSHIP CULTURE OF THE INNOVATIVE AUTOMOTIVE COMPANIES. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 18(1), 233 - 248. 10.11611/yead.577075
dc.identifier.eissn2148-029X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.11611/yead.577075
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8034
dc.language.isoen
dc.publisherBandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F.
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBusiness Administration
dc.subjectManagement of Technological Innovation and R&d
dc.subjectPersonnel Management
dc.subjectCorporate Culture
dc.titleUnderstanding the Management and Leadership Culture of the Innovative Automotive Companiesen
dc.title.alternativeYenilikçi Otomotiv Şirketlerinin Yönetim Ve Liderlik Kültürünü Anlamaktr
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage248
local.journal.issue1
local.journal.startpage233
relation.isAuthorOfPublication20612f25-e008-4e47-95e8-60064217a260
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery20612f25-e008-4e47-95e8-60064217a260

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
910.04 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: