Publication:
Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi

dc.contributor.authorOrmanlı, Okan
dc.contributor.authorID108048tr_TR
dc.date.accessioned2018-08-03T11:57:22Z
dc.date.available2018-08-03T11:57:22Z
dc.date.issued2010
dc.description.abstractSinema filmleri belirli bir tasarım aşamasından geçerken, teknolojiyle de bire bir bağlantılı olan sanat eserleridir. Birçok kişinin aynı anda ya da farklı zamanlarda görev aldığı, çalıştığı kolektif bir sanat olan sinema matematiksel bir biçimde tasarlanmaktadır. Üç boyutlu sinema, teknolojik gelişmelere bağlı olarak genellikle Hollywood sinemasında sıkça gündeme gelen bir olgudur. Sinema perdesinde olup bitenleri daha gerçekçi biçimde yansıtan bir teknoloji olan Üç boyutlu sinemanın ve teknolojinin günümüzdeki yetkin ve başarılı örneklerinden biri 2009 yılı yapımı “Avatar” adlı filmdir. “İçerik analizi” yöntemiyle ele alınacak filmin, tasarım ve teknoloji olguları bağlamında sinema sanatının ve bilimine nasıl bir katkıda bulunduğu ortaya çıkarılacaktır.tr_TR
dc.description.abstract
dc.identifier.issn1308-2264 |
dc.identifier.issn2149-6595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/2499
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/sanatvetasarim/issue/20661
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherGazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesitr_TR
dc.relationGazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisitr_TR
dc.subjectTasarımtr_TR
dc.subjectTeknolojitr_TR
dc.subjectÜç Boyutlu Sinematr_TR
dc.subjectDesigntr_TR
dc.subjectTechnologytr_TR
dc.subject3D Cinematr_TR
dc.titleTasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Okan Ormanlı 2.pdf
Size:
154.23 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: