Publication: Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi
dc.contributor.author | Ormanlı, Okan | |
dc.contributor.authorID | 108048 | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2018-08-03T11:57:22Z | |
dc.date.available | 2018-08-03T11:57:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.description.abstract | Sinema filmleri belirli bir tasarım aşamasından geçerken, teknolojiyle de bire bir bağlantılı olan sanat eserleridir. Birçok kişinin aynı anda ya da farklı zamanlarda görev aldığı, çalıştığı kolektif bir sanat olan sinema matematiksel bir biçimde tasarlanmaktadır. Üç boyutlu sinema, teknolojik gelişmelere bağlı olarak genellikle Hollywood sinemasında sıkça gündeme gelen bir olgudur. Sinema perdesinde olup bitenleri daha gerçekçi biçimde yansıtan bir teknoloji olan Üç boyutlu sinemanın ve teknolojinin günümüzdeki yetkin ve başarılı örneklerinden biri 2009 yılı yapımı “Avatar” adlı filmdir. “İçerik analizi” yöntemiyle ele alınacak filmin, tasarım ve teknoloji olguları bağlamında sinema sanatının ve bilimine nasıl bir katkıda bulunduğu ortaya çıkarılacaktır. | tr_TR |
dc.description.abstract | ||
dc.identifier.issn | 1308-2264 | | |
dc.identifier.issn | 2149-6595 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11413/2499 | |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/sanatvetasarim/issue/20661 | |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi | tr_TR |
dc.relation | Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi | tr_TR |
dc.subject | Tasarım | tr_TR |
dc.subject | Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Üç Boyutlu Sinema | tr_TR |
dc.subject | Design | tr_TR |
dc.subject | Technology | tr_TR |
dc.subject | 3D Cinema | tr_TR |
dc.title | Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dspace.entity.type | Publication |