Publication:
Dikenli Gül: Türkiye’de Kırsal Kesimde Okul Öncesi Öğretmeni Olmaya İlişkin Fenomenolojik Bir Çalışma

dc.contributor.authorYAĞAN, SEVCAN
dc.date.accessioned2022-12-27T12:05:38Z
dc.date.available2022-12-27T12:05:38Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractKöy okulunda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları öğretmenlik deneyimlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile desenlenmiştir. Çalışmaya 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır, Ordu, Van, Bursa, Şanlıurfa ve Ağrı illerine bağlı bir köyde okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan 9 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri Skype programı aracılığıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda köyde öğretmenlik yapmanın manevi tatmini yüksek ancak öğretmenin mesleki gelişimine katkı sağlayan oldukça zorlu bir yolculuk olduğu; köy okullarında öğretmenlerin hem veliler hem de çocuklar ile dil ve iletişim problemleri yaşadığı; ısınma, su, elektrik, uygun olmayan sınıf ortamları ve materyal eksiklikleri olduğu dile getirilmiştir.tr
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to reveal the experiences of pre-school teachers who teach in rural areas. Phenomenology design, which is one of the qualitative research designs, was used in this study. This study included 9 pre-school teachers who performed teaching profession in Diyarbakır, Ordu, Van, Bursa, Şanlıurfa and Ağrı provinces between 2016-2017 educational year. The data of the study were collected via semi-structured interviews which were conducted through the Skype program. The results of this study indicate that teaching in the rural areas gives high level of spiritual satisfaction; on the other hand, it is a difficult process that contributes to professional development of the teachers. Teachers also expressed that they experienced language and communication problems with both parents and children and that they had problems with regard to heating, water, electricity, unsuitable class environments and teaching material deficiencies.en
dc.identifier7
dc.identifier.citationYAĞAN GÜDER S (2019). Dikenli Gül: Türkiye’de Kırsal Kesimde Okul Öncesi Öğretmeni Olmaya İlişkin Fenomenolojik Bir Çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(3), 921 - 941. 10.14689/issn.2148-624.1.7c.3s.2m
dc.identifier.issn2148-2624
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14689/issn.2148-624.1.7c.3s.2m
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8136
dc.language.isotr
dc.publisherAnı Yayıncılık
dc.relation.journalEğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenleri
dc.subjectÖğretmen Eğitimi
dc.subjectKırsal Eğitim
dc.subjectFenomenolojik Çalışma
dc.subjectTürkiye
dc.titleDikenli Gül: Türkiye’de Kırsal Kesimde Okul Öncesi Öğretmeni Olmaya İlişkin Fenomenolojik Bir Çalışmatr
dc.title.alternativeRose with Thorns: Phenomenological Study Regarding Being a Preschool Teacher in Rural Areas in Turkeyen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage941
local.journal.issue3
local.journal.startpage921
relation.isAuthorOfPublicationc5ac6343-dd2f-4980-b715-404c594721a0
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc5ac6343-dd2f-4980-b715-404c594721a0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
764.62 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: