Publication:
Değerler eğitimi devamlılığı: okul öncesi eğitim programından hayat bilgisi öğretim programına

dc.contributor.authorÖZER, MERVE
dc.contributor.authorID273995tr_TR
dc.date.accessioned2019-06-18T08:56:10Z
dc.date.available2019-06-18T08:56:10Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractYaşamımıza yön veren değerlerin kaybolmasını önlemek ve sağlıklı bireyler yetiştirmek değerler eğitiminin önemini arttırmıştır. Bu araştırmanın amacı, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programını (1,2 ve 3. Sınıf) ele aldığı değerler bakımından karşılaştırmak ve birbirini tamamlama durumunu belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ve 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programının doküman analizi yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda her iki programın ele aldığı değerler bakımından sorumluluk, özdenetim gibi bazı değerler ile birbirini tamamladığı, sevgi, saygı gibi bazı değerlerin birbirini tamamlamadığı belirlenmiştir. Ayrıca her iki öğretim programının adalet, dostluk gibi bazı değerlere kazanımlarında hiç yer vermediği görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractPreventing the degeneration of values that direct our lives and raising healthy individuals increased the importance of values education. The purpose of this study is to compare the 2013 Preschool Education Program and the 2018 Life Science Teaching Program (1, 2 and 3) in terms of values it covers and to determine completion status of each other. A case study was used among qualitative research methods. The data of study were collected by examining the 2013 Preschool Education Program and 2018 Life Science Teaching Program by document analysis method. Content analysis was used to analyze the data. Finally, it has been determined that some values such as responsibility, self-control, and some values such as love, respect, do not complement each other in terms of values of the both programs. Additionally, it is seen that both curricula do not give any value to some values such as justice and friendship.
dc.identifier18tr_TR
dc.identifier18tr_TR
dc.identifier18tr_TR
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.scopus2-s2.0-85069489546
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4868
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationİlköğretim Onlinetr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim Programıtr_TR
dc.subjectHayat Bilgisi Öğretim Programıtr_TR
dc.subjectDeğerler Eğitimitr_TR
dc.subjectPreschool Education Programtr_TR
dc.subjectLife Science Curriculumtr_TR
dc.subjectValues Educationtr_TR
dc.titleDeğerler eğitimi devamlılığı: okul öncesi eğitim programından hayat bilgisi öğretim programınatr_TR
dc.title.alternativeValues education continuity: From pre school education program to life science curriculum
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atSCOPUS
relation.isAuthorOfPublication2b2e2282-37be-4785-a3a6-868cf4bec2a3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2b2e2282-37be-4785-a3a6-868cf4bec2a3

Files