Publication: Değerler eğitimi devamlılığı: okul öncesi eğitim programından hayat bilgisi öğretim programına
dc.contributor.author | ÖZER, MERVE | |
dc.contributor.authorID | 273995 | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T08:56:10Z | |
dc.date.available | 2019-06-18T08:56:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.description.abstract | Yaşamımıza yön veren değerlerin kaybolmasını önlemek ve sağlıklı bireyler yetiştirmek değerler eğitiminin önemini arttırmıştır. Bu araştırmanın amacı, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programını (1,2 ve 3. Sınıf) ele aldığı değerler bakımından karşılaştırmak ve birbirini tamamlama durumunu belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ve 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programının doküman analizi yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda her iki programın ele aldığı değerler bakımından sorumluluk, özdenetim gibi bazı değerler ile birbirini tamamladığı, sevgi, saygı gibi bazı değerlerin birbirini tamamlamadığı belirlenmiştir. Ayrıca her iki öğretim programının adalet, dostluk gibi bazı değerlere kazanımlarında hiç yer vermediği görülmüştür. | tr_TR |
dc.description.abstract | Preventing the degeneration of values that direct our lives and raising healthy individuals increased the importance of values education. The purpose of this study is to compare the 2013 Preschool Education Program and the 2018 Life Science Teaching Program (1, 2 and 3) in terms of values it covers and to determine completion status of each other. A case study was used among qualitative research methods. The data of study were collected by examining the 2013 Preschool Education Program and 2018 Life Science Teaching Program by document analysis method. Content analysis was used to analyze the data. Finally, it has been determined that some values such as responsibility, self-control, and some values such as love, respect, do not complement each other in terms of values of the both programs. Additionally, it is seen that both curricula do not give any value to some values such as justice and friendship. | |
dc.identifier | 18 | tr_TR |
dc.identifier | 18 | tr_TR |
dc.identifier | 18 | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85069489546 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11413/4868 | |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.relation | İlköğretim Online | tr_TR |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim Programı | tr_TR |
dc.subject | Hayat Bilgisi Öğretim Programı | tr_TR |
dc.subject | Değerler Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Preschool Education Program | tr_TR |
dc.subject | Life Science Curriculum | tr_TR |
dc.subject | Values Education | tr_TR |
dc.title | Değerler eğitimi devamlılığı: okul öncesi eğitim programından hayat bilgisi öğretim programına | tr_TR |
dc.title.alternative | Values education continuity: From pre school education program to life science curriculum | |
dc.type | Article | tr_TR |
dspace.entity.type | Publication | |
local.indexed.at | SCOPUS | |
relation.isAuthorOfPublication | 2b2e2282-37be-4785-a3a6-868cf4bec2a3 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 2b2e2282-37be-4785-a3a6-868cf4bec2a3 |