Publication:
Kalite Fonksiyonu Göçerimi Yöntemiyle Müşterinin Marka Algısının Arttırılması : Taşınabilir Şarj Cihazları Üreten Bir Firmada Uygulama

dc.contributorMühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering Endüstri Mühendisliği / Industrial Engineeringtr_TR
dc.contributor.authorGergin, Zeynep
dc.contributor.authorAkbaş, Mert
dc.contributor.authorYurt, Muhammed Furkan
dc.contributor.authorAktüre, Alptuğ Ömer
dc.contributor.authorID141772tr_TR
dc.date.accessioned2018-11-01T09:26:40Z
dc.date.available2018-11-01T09:26:40Z
dc.date.issued2018-06
dc.description.abstractMarka algısı müşterinin markaya dair yargılarını kapsar ve üç alt faktör ile ölçülür. ‘İlişki değeri’ müşterinin markaya bağlanmasına neden olan ölçütleri belirler. ‘Marka değeri’ markanın bilinirliği ve kurumsal etik ile biçimlenir. ‘Algılanan objektif değer’ müşterinin üründen aldığı toplam faydaya değer biçmesidir ve kalite ile ilişkilidir. Böylece kalitenin arttırılması müşteri algısının yükseltilmesine hizmet edecektir. Kalite Fonksiyonu Göçerimi, müşteri beklentilerini teknik özellikler ile ilişkilendirerek, kalitenin beklentiler doğrultusunda iyileştirilmesini sağlayan bir araçtır. KFG uygulamasıyla yapılacak kalite iyileştirmeleri neticesinde marka algısının arttırılması da başarılacaktır. Bu çalışmada taşınabilir şarj cihazları marka algısının arttırılması için KFG uygulaması yapılmıştır. Geliştirilen anket satış elemanları ve tüketicilerden oluşan iki farklı örneklem grubu tarafından cevaplanmıştır. Anket sonuçlarıyla müşteri algısı değerlendirilmiş, KFG matrisi yapılandırılarak analiz edilmiştir. Mevcut müşteri algısının üç alt faktör bazında açılımı ve iyileştirme önerileri firmaya sunulmuştur.tr_TR
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20854/bujse.402147
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/3052
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationBeykent Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisitr_TR
dc.subjectAlgılanan Objektif Değertr_TR
dc.subjectKalite Fonksiyonu Göçerimitr_TR
dc.subjectMarka Algısıtr_TR
dc.titleKalite Fonksiyonu Göçerimi Yöntemiyle Müşterinin Marka Algısının Arttırılması : Taşınabilir Şarj Cihazları Üreten Bir Firmada Uygulamatr_TR
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: