Publication:
Ortaöğretim Okul ve Sınıf Rehber Öğretmenlerinin Sınıf Rehberlik Etkinliklerine İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorGÜNDÜZ, GÜLTEN FERYAL
dc.contributor.authorSHABANI, SEVİL MOMENİ
dc.contributor.authorVAROL, DİDEM
dc.date.accessioned2025-12-10T09:13:07Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, ortaöğretim sınıf rehberlik kitabında yer alan etkinliklerin işlevselliğine yönelik okul ve sınıf rehber öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma yöntemin bir türü olan eşzamanlı dönüşümsel tasarım temele alınmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde tarama yöntemi; nitel bölümünde durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde örneklem küme örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Nitel verilerin toplanacağı katılımcıların belirlenmesinde ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Nicel verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve Ortaöğretim Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi Anketi; nitel verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada anketi dolduran 107 öğretmenden elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplamaları kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen önemli bulgulara göre öğretmenlerin DİSREP’i (Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu) kullanma düzeyleri düşüktür. Etkinliklerin kalabalık sınıflarda uygulanmasının güçlüğüne ve sınıf rehber öğretmenlerinin etkinlikleri uygulayabilmek için okul rehber öğretmenlerinin desteğine ihtiyaç duyduğuna dikkat çekilmektedir. Fiziksel olanaklar açısından sınırlılıklar olduğu, materyallerin ise daha fazla görsel içerecek ve etkileşim sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerektiği ifade edilmiştir. En fazla belirtilen genel sorunlar rehberlik ders saatinin yeterli olmaması, sınıf rehber öğretmeni ve öğrencinin motivasyonunun düşük olması, uygulamada birlik olmamasıdır. İçeriklerin güncellenmesi, öğrenci dinamiğine dikkat edilmesi ve sınıf rehber öğretmenlerine etkinlik uygulama süreçlerine ilişkin eğitimler verilmesi önerilmektedir.tr
dc.identifier21
dc.identifier.citationGÜNDÜZ, G. F., SHABANI, S. M., VAROL, D. (2025). Ortaöğretim Okul ve Sınıf Rehber Öğretmenlerinin Sınıf Rehberlik Etkinliklerine İlişkin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21(1), 350 - 379.
dc.identifier.eissn1306-7850
dc.identifier.trdizin1310446
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.1553441
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9763
dc.language.isotr
dc.publisherMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOrtaöğretim
dc.subjectSınıf Rehberlik Programı
dc.subjectSınıf Rehberlik Etkinlik Kitabı
dc.subjectDİSREP
dc.titleOrtaöğretim Okul ve Sınıf Rehber Öğretmenlerinin Sınıf Rehberlik Etkinliklerine İlişkin Görüşleri
dc.title.alternativeSecondary School Counselors' and Classroom Guidance Teachers' Views on Classroom Guidance Activities
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTrDizin
local.journal.endpage379
local.journal.issue1
local.journal.startpage350
relation.isAuthorOfPublication48a2fb3f-6d28-4d4c-82d6-317ce30e428b
relation.isAuthorOfPublication852c44f5-8435-42af-a275-f3b087f860b3
relation.isAuthorOfPublicationa98330cc-9f57-46dc-af50-80af68673fb5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery48a2fb3f-6d28-4d4c-82d6-317ce30e428b

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
9.91 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: