Publication:
Sevinç Çokum'un romanlarında eğitim meselesi

dc.contributor.advisorŞahan, Kayhan
dc.contributor.authorÇakır, İlknur
dc.date.accessioned2021-11-24T06:05:23Z
dc.date.available2021-11-24T06:05:23Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractEdebiyatımızda belirli bir üslup yakalamış önemli yazarlardan olan Sevinç Çokum, içinde bulunduğu toplumu başarılı bir şekilde gözlemleyerek eserlerine aktarmıştır. "Sevinç Çokum'un Romanlarında Eğitim Meselesi" başlıklı tez çalışmasında, eğitimin toplumdaki yeri ve etkisi üzerinde durulmuştur. Çalışma, üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde Sevinç Çokum'un hayatı, eserleri ve edebi kişiliği hakkında bilgi verilmiştir. Yazarın romanlarının özeti ve içeriği de bu bölümde yer almaktadır. İkinci bölüm, eğitim meselesinin detaylı olarak incelendiği bölümdür. Bu bölümde eğitim kavramı açıklanmış, eğitimin bilim, sanat, gelenek, toplum ve doğa ile olan ilişkisi incelenmiştir. Bunların yanında ailede eğitim, ilk, orta, yüksek öğretimde eğitim ve öğretmende bulunması gereken nitelikler başlıklarına da yer verilmiştir. Son bölümde ise çalışma sonucunda ulaşılan genellemeler yer almaktadır. Kaynakça kısmında da çalışmada yararlanılan makale ve kitaplar belirtilmiştir. Anahtar Sözcükler: Sevinç Çokum, Eğitim, Toplum, Kültür, Roman
dc.description.abstractSevinç Çokum, one of the important authors, acquiring a certain style in our literature, has successfully observed the society in which she lives and narrated that in her works. The place and impact of education on society has been emphasized in the thesis study entitled as "The Issue of Education in the Novels of Sevinç Çokum". The study consists of three parts. In the first part, information about the life, works and literary personality of Sevinç Çokum is provided. Summary and content of the author' novels also took place in this chapter. Second part is a part in which the issue of education examined in detail. In this chapter, the concept of education is clarified and its relationship with education, science, art, tradition, society, and nature is analysed. In addition to these, the titles education in the family, qualifications that must have been in primary, secondary and higher education and teacher are included. The last part consists of the generalizations reached as a result of the study. The articles and books used in the study are stated in the bibliography. Keywords: Sevinç Çokum, Education, Society, Culture, Novel
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/6569
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı / Türk Dili ve Edebiyatı Bilim Dalıtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatı
dc.subjectTurkish Language and Literature
dc.titleSevinç Çokum'un romanlarında eğitim meselesi
dc.title.alternativeThe issue of education in the novels of Sevinç Çokum
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
İlknurÇakırYLTez.pdf
Size:
741.13 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: