Publication:
Türkiye’de Reklam Endüstrisi Değer Zinciri Ve Temel Göstergeler

dc.contributor.authorTÖRE, EVRİM ÖZKAN
dc.contributor.authorIDTR112288tr_TR
dc.date.accessioned2014-09-22T13:57:47Z
dc.date.available2014-09-22T13:57:47Z
dc.date.issued2011-10
dc.description.abstract19. yüzyılın 2. yarısından günümüze dek, ülkenin siyasal, toplumsal ve ekonomik grafiğine oldukça paralel bir gidişat izleyen reklam endüstrisi, Türkiye’de kültür ekonomisini döndüren temel çarklardan biri haline gelmiştir. Bir yaratıcı endüstri olan reklam endüstrisi, başta TV, Film, Müzik, Yeni medya ve internet, fotoğrafçılık olmak üzere, yaratıcı olan ve olmayan pek çok endüstri ve aktiviteyi harekete geçirmektedir. Reklam endüstrisi Türkiye’de son yıllarda TV dizisi sektörünün ortaya çıkışında ve büyümesinde belirleyici role sahiptir. Yaratıcılığı desteklemesinin yanı sıra, istihdam yaratmakta ve kültür ekonomileri içerisinden önemli bir pay almaktadır. Reklam endüstrisinin Türkiye’de gelişimi, ülke ekonomisinin kalbinin attığı İstanbul’da gerçekleşmiştir. Reklam veren gibi, reklam ajanslarının, reklam mecralarının, reklamın tetiklediği tüm yan alanların yer aldığı bu kent, tüm diğer yaratıcı endüstriler gibi reklam endüstrisi için de merkezdir. Bu çalışmada, Türkiye reklam endüstrisinin değer zinciri çözümlenerek, temel göstergeler ortaya koyulmaktadır. Çalışmada, İstanbul Kültür Mirası ve Kültür Ekonomisi Envanteri 2010 Projesi kapsamında, yine yazar tarafından reklam endüstrisine dair oluşturulan niceliksel ve niteliksel verilerden faydalanılmıştır. Değer zincirinde yer alan aktörler; istihdam, firma sayısı, ciro, medya yatırımları, yer seçimi gibi temel endikatörler yardımıyla ele alınmakta, üretim süreci ve diğer sektörlerle ilişkiler sektör temsilcileri ile yapılan görüşmeler gibi ikincil kaynaklardan hareketle tanımlanmaktadır.tr_TR
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/767
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationtr_TR
dc.subjectReklam Endüstrisitr_TR
dc.subjectYaratıcı Endüstrilertr_TR
dc.subjectDeğer Zinciritr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.subjectAdvertising İndustrytr_TR
dc.subjectCreative Industriestr_TR
dc.subjectValue Chaintr_TR
dc.subjectTurkeytr_TR
dc.titleTürkiye’de Reklam Endüstrisi Değer Zinciri Ve Temel Göstergelertr_TR
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb162e7d5-d87e-4f07-b4cb-ed08d43d43fd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb162e7d5-d87e-4f07-b4cb-ed08d43d43fd

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Türkiye’de Reklam Endüstrisi Değer Zinciri Ve Temel Göstergeler _.pdf
Size:
316.94 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: