Publication:
Kitle İletişim Araçlarının Seçim Propagandalarında Kullanımı ve Etkileri :7 Haziran ve 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri AKP ve CHP Örneği

dc.contributorİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalıtr_TR
dc.contributor.advisorOrmanlı, Okan
dc.contributor.authorYücel, İsrafil
dc.contributor.authorID108048tr_TR
dc.date.accessioned2019-02-07T14:02:49Z
dc.date.available2019-02-07T14:02:49Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstract20. Yüzyılın son çeyreğinde internetin geliştirilmesiyle kitlesel iletişim araçlarının yeni boyut kazandığı, bireylerin siyasal katılımını artırdığı, siyasal yöneticilerin kitlelerle daha kolay ve hızlı iletişim kurabilme olanağı sağladığı ve siyasal iletişimi daha fazla güçlendirdiği söylenebilir. Çalışma içerisinde, kitle iletişim araçlarının günümüzde hayatın her alanında etkin olduğu, gelişmiş ve gelişmekte olan birçok ülkenin siyasetçilerinin, seçim kampanyalarında bu araçlardan yararlandıkları ve gelecekte siyasal kampanyaların bu araçlar üzerinden yürütüleceği öngörüsünde bulunulmuştur. Bu çalışma içerisinde 7 Haziran 2015 ve 1 Kasım 2015 Genel Seçimlerinde AKP ve CHP'nin seçim dönemleri içerisinde televizyon haberlerinde yer aldıkları süreler, Sözcü, Sabah ve Hürriyet gazetelerinde partilerin reklam ilanları, Facebook ve Twitter takipçi sayıları, Kemal Kılıçdaroğlu ve Ahmet Davutoğlu'nun Twitter paylaşımları incelenmiştir. Bu partiler ve liderleri son iki seçimde en yüksek oyu alan partiler oldukları için çalışmada incelenmeye karar verilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn the last quarter of the 20th century, with the development of the Internet, mass media tools have become new dimensions, individuals have increased their political participation, political managers have been able to communicate more easily and quickly, and political control has been strengthened. In the study, it has been suggested that mass media are active in all aspects of life nowadays, politicians of many developed and developing countries are benefiting from these tools in their election campaigns and that political campaigns will be carried out through these means in the future. In this study, in the general elections of June 7, 2015 and November 1, 2015, the periods of the AKP and CHP as propaganda media in the press and television news as a part of the election periods, the announcements of the speakers, Sabah and Hürriyet newspapers, Facebook and Twitter followers, Kılıçdaroğlu and Ahmet Davutoğlu's Twitter shares have been examined. This section and its leaders were decided to be examined in the work for the highest-paid parties in the last two elections
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4496
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Sciencetr_TR
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencestr_TR
dc.subjectAdalet ve Kalkınma Partisitr_TR
dc.subjectAdalet ve Kalkınma Partytr_TR
dc.subjectCumhuriyet Halk Partisitr_TR
dc.subjectCumhuriyet Halk Partytr_TR
dc.subjectFacebooktr_TR
dc.subjectGazetelertr_TR
dc.subjectNewspaperstr_TR
dc.subjectGenel seçimlertr_TR
dc.subjectGeneral electionstr_TR
dc.subjectKitle iletişim araçlarıtr_TR
dc.subjectMass mediatr_TR
dc.subjectPropagandatr_TR
dc.subjectSeçimlertr_TR
dc.subjectElectionstr_TR
dc.subjectTwittertr_TR
dc.subjectİnternettr_TR
dc.titleKitle İletişim Araçlarının Seçim Propagandalarında Kullanımı ve Etkileri :7 Haziran ve 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri AKP ve CHP Örneğitr_TR
dc.titleMass Protocols of Communication Tool Selection Use and Effects:7 June and 1 Nov 2015 General Elections AKP and CHP Sample
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
İsrafil Yücel.pdf
Size:
1.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: