Publication:
Türkiye'de Ağırlıklı Olarak Gıda Maddeleri Satan Zincir Marketlerin İnternette Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Bir Araştırma

dc.contributor.authorDENİZ, RECEP BAKİ
dc.date.accessioned2024-04-18T07:48:45Z
dc.date.available2024-04-18T07:48:45Z
dc.date.issued2003
dc.description.abstractİşletmelerin faaliyetlerinde elektronik cihazların kullanımı uzun bir sureden beri söz konusu olmakla birlikte, internetin kullanımı ile birlikte tüketici değerinin artırılmasında ve yenilik yaratmada büyük bir çığır açıldığı görülmektedir. İnternet, gerek tüketiciler, gerekse üreticiler için önemli fırsatlar sunmaktadır. Tüketiciler açısından ürün ve hizmetlere ilişkin olarak fiyat ,kalite, satış sonrası servisler vb. konularda çok geniş bir karşılaştırma olanağı sağlarken, işletmeler açısından ise, yeni pazarlara kolayca ulaşabilme, daha büyük rakiplerle daha kolay rekabet edebilme gibi avantajları beraberinde getirmektedir. Sağladığı avantajlar nedeniyle internette alışveriş, gerek üreticiler ve gerekse tüketiciler için giderek daha fazla tercih edilmekte ve özellikle internette perakende satışların da yaygınlığını sürekli artırdığı görülmektedir. Bu araştırmada, perakendecilik, internette perakendecilik kavramları ile dünyada ve Türkiye’ de zincir mağazacılık faaliyetleri incelenerek, ülkemizde ağırlıklı olarak gıda maddeleri satan zincir mağazaların web siteleri analiz edilmiş ve internette satış faaliyetleri irdelenmiştir.tr
dc.identifier5
dc.identifier.citationDENİZ R (2003). Türkiye'de Ağırlıklı Olarak Gıda Maddeleri Satan Zincir Marketlerin İnternette Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Bir Araştırma. ÖNERİ, 5(20), 55 - 66.
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.trdizin3227
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14783/maruoneri.681194
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9145
dc.language.isotr
dc.publisherMarmara Üniversitesi
dc.relation.journalÖneri
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPerakendecilik
dc.subjectZincir Mağazalar
dc.subjectİnternette Perakende Satış
dc.titleTürkiye'de Ağırlıklı Olarak Gıda Maddeleri Satan Zincir Marketlerin İnternette Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Bir Araştırmatr
dc.title.alternativeA Study of the Marketing Activities on the Internet of the Chain Stores that Mainly Sell Food in Turkey
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage66
local.journal.issue20
local.journal.startpage55

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
↓ Tam Metin/Full Text
Size:
976.41 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: