Publication:
Çocuklar İçin Şema Ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama Çalışması

Placeholder

Organizational Units

Program

Advisor

Date

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Creative Commons license

Except where otherwised noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Abstract

Bu araştırmada Rijkeboer ve Boo (2010) tarafından geliştirilen “Çocuklar İçin Şema Ölçeği’nin Tük kültüründe psikometrik özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 393 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Elde edilen veriler doğrulayıcı faktör analizi ile açıklanmaya çalışılmıştır. Yapılan analizler 11 alt boyut ve 40 maddeden oluşan Çocuklar İçin Şema Ölçeği’nin faktör yapısının Türk kültüründe de benzer olduğunu göstermiştir. Ölçme aracındaki maddelerin faktör yükleri .17- .87, alt boyutlarının Cronbach alpha iç tutarlılık katsayılarının ise .44-.81 arasında değiştiği gözlenmiştir. Ölçme aracının uyum indeksleri incelendiğinde kabul edilebilir ve mükemmel uyum indekslerine yakın uyum istatistikleri olduğu görülmüştür. Bu sonuçlara göre Çocuklar İçin Şema Ölçeği’nin faktör yapısının Türk kültüründe de benzer, geçerlik ve güvenirliklerinin kabul edilebilir düzeylerde olduğu ve çocukların erken dönem uyumsuz şemalarının belirlenmesinde kullanılabileceği söylenebilir.

Description

Bu makale Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından Ağustos 2023 tarihinde kabul edilen doktora tezinden üretilmiştir.

Source:

Keywords:

Citation

Bakır Aygar, B. & Kaya, A. (2025). Çocuklar için şema ölçeği: Türk kültürüne uyarlama çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 846-873. DOI: 10.17679/inuefd.1609911

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads