Publication:
Müşteri İstek, İhtiyaç ve Beklentilerinin Ürün ve Hizmet Özelliklerine Dönüşümü

dc.contributor.advisorPeyami Sefa Çarıkcıoğlu
dc.contributor.authorKENDİR, HASAN ALİ
dc.date.accessioned2024-03-15T07:41:24Z
dc.date.available2024-03-15T07:41:24Z
dc.date.issued2023
dc.description▪ Doktora tezi.
dc.description.abstractFirmaların kurum imajını koruması, piyasadaki yerini garanti altına alması ve müşterilerin firmaya karşı güveninin canlı tutulması için müşteri memnuniyeti ve sadakati önemli bir paya sahiptir. Bu çalışmada, müşteri isteklerinin ve beklentilerinin/ihtiyaçlarının ürün/hizmet spesifikasyonlarına dönüşümünün akaryakıt sektörü bağlamında araştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada, müşteri memnuniyeti ve beklentilerinin firmaların sunduğu ürün ve hizmetlerin özelleştirilmesinde etkisinin incelenmesi amacıyla akaryakıt sektöründe bir araştırma gerçekleştirilmiştir. 1519 kişiyle gerçekleştirilen araştırmada KANO modeli ve Net Tavsiye Skoru ölçümleri yapılmıştır. Gerçekleştirilen anket çalışması SPSS ve Lisrel programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Akaryakıt İstasyonlarında arabadan inmeden ödeme çözümlerinin kullanılmasının tuvaletlerde covid'e özel ek temizlik ve sterilizasyon tedbirlerinin alınması ile kahve hizmeti sunulması üzerinde hem kalite fonksiyon yayılımı (KFY) hem de Net Tavsiye Skoru (NPS – Net Promoter Score) için pozitif etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bu bulgu, Kano modelin, KFY'nin ve NPS'in müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını ürün tasarımlarına ve sunumuna yansıtarak müşteri memnuniyeti ve sadakati oluşturmak için etkili araçlar olduğu şeklinde yorumlanmıştır. Ayrıca, Akaryakıt İstasyonlarında sunulan hizmetlerin müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratması açısından birbirinden bağımsız olmadığı şeklinde yorumlanmıştır.tr
dc.identifier.tezno799391
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9128
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAkaryakıt Sektörü
dc.subjectKANO Modeli
dc.subjectMüşteri Beklentileri
dc.subjectNet Tavsiye Skoru (NPS – Net Promoter Score)
dc.titleMüşteri İstek, İhtiyaç ve Beklentilerinin Ürün ve Hizmet Özelliklerine Dönüşümütr
dc.title.alternativeTransformation of Customer Wishes, Needs and Expectations Into Product and Service Featuresen
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage202

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
↓ Tam Metin/Full Text
Size:
3.87 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: