Publication:
The Attitude of Engineering Freshmen Towards Chemistry Teaching in Turkey

dc.contributor.authorSARIER, NİHAL
dc.date.accessioned2014-08-07T11:46:12Z
dc.date.available2014-08-07T11:46:12Z
dc.date.issued2007-09
dc.description.abstractAlthough chemistry keeps an important place in the science curricula of primary and secondary educations, studenttypically leave high school with misunderstandings about the nature of matter ,chemical processes, and chemical world. This study aims to identify the attitudes of engineering freshmen towards chemistry in Turkey. It also tries to identify classifications and examples of matter, commonly used by chemistry teachers in secondary schools; those are likely to be misunderstood by students. It offers teachers some suggestions contributing to raise their students awareness of learning chemistry.en
dc.description.abstractİlköğretim ve ortaöğretim fen müfredatlarında kimya önemli bir yer tutmakla birlikte, öğrenciler maddenin doğası, kimyasal süreçler ve kimya dünyası hakkında genellikle yanlış kavrayışlarla liseden mezun olmaktadır. Bu çalışma, Türkiye’de mühendislik birinci sınıf öğrencilerinin kimya ile ilgili yaklaşımlarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Ortaöğretimde kimya öğretmenlerinin sıklıkla kullandığı, öğrencilerin yanlış anlaması olası olan madde ile ilgili sınıflandırma ve örnekler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma, kimya öğreniminde öğrencilerin farkındalık düzeyinin yükseltilmesinde öğretmenlere yardımcı olacak bazı önerileri de ele almaktadır.tr
dc.identifier.issn1303-2739
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/309
dc.language.isoen_UStr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi Yayınlarıtr_TR
dc.subjectHigh School Chemistrytr_TR
dc.subjectLise Kimyasıtr_TR
dc.subjectFirst-year Undergraduatetr_TR
dc.subjectLisansta İlk Yıltr_TR
dc.subjectChemical Education Researchtr_TR
dc.subjectKimyasal Eğitim Araştırmatr_TR
dc.subjectMisconceptionstr_TR
dc.subjectYanlış Anlamalartr_TR
dc.subjectStudent-Centered Learningtr_TR
dc.subjectÖğrenci Merkezli Öğrenmetr_TR
dc.titleThe Attitude of Engineering Freshmen Towards Chemistry Teaching in Turkeytr_TR
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa6819a6f-bd48-4630-a145-345357ea7f2c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya6819a6f-bd48-4630-a145-345357ea7f2c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
The Attitude of Engineering Freshmen Towards Chemistry Teaching in Turkey.pdf
Size:
9.16 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: