Publication: THE IMPACT OF MACHIAVELLINISM ON THE RELATIONSHIP BETWEEN CULTURE AND ENTREPRENEURIAL TENDENCY
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Publication Date
2020, 2020
Language
Type
Article
Article
Article
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Creative Commons license
Except where otherwised noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
The focus of this study is to explore the role of individualistic and collectivistic culture and
Machiavellian side of the personality on entrepreneurial tendency. Quantitative research method
is employed for the study. The survey method was used to collect the data. The scales used were
selected after a careful literature review and were adapted to the Turkish culture by using of the
method of translation and back translation. The subjects included both undergraduate and
graduate students studying at the Faculty of Economics and Administrative Sciences and at the
Social Sciences Institute of a private university located in Istanbul.
Çalışmanın amacı bireysel ve kolektivist kültürler ile kişilik özelliklerinden biri olan Makyavelizm’in girişimcilik eğilimi üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Çalışma için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Literatür taraması sonrası kullanılan ölçekler seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da bulunan bir vakıf üniversitesinin lisans ve lisansüstü öğrencileri oluşturmaktadır.
Çalışmanın amacı bireysel ve kolektivist kültürler ile kişilik özelliklerinden biri olan Makyavelizm’in girişimcilik eğilimi üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Çalışma için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Literatür taraması sonrası kullanılan ölçekler seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da bulunan bir vakıf üniversitesinin lisans ve lisansüstü öğrencileri oluşturmaktadır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Subject
Survey, MACHIAVELLINISM, Organizational behavior, Entrepreneurial tendency, Cultural dimensions, Girişimcilik Eğilimi, Makyavelizm, Anket, Kültür Boyutları, Örgütsel