Publication:
Müzelerde çocuklara yönelik etkinlikleri

dc.contributorİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sanat Yönetimi Anabilim Dalı / Sanat Yönetimi Bilim Dalıtr_TR
dc.contributor.advisorÜstünipek, Mehmet
dc.contributor.authorHassan, Seda
dc.contributor.authorID110512tr_TR
dc.date.accessioned2019-02-15T10:50:00Z
dc.date.available2019-02-15T10:50:00Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractSanat, tarihsel zaman içinde toplumun coğrafi, kültürel ve sosyal yapılarına göre değişmektedir. Sanat hayatın içinden, insan zekâsı ile öğretimi çocukların ve gençlerin dünyadaki kültürel gelişmesinde çok önemli bir yere sahiptir. Çocuklar bir bireydir. Her çocuğun gelişim hızı, yaş gruplarına göre farklılık göstermektedir. Çocukların eğitim ve öğretim hayatlarında aynı yaş aralıklarında benzer evreler gözlemlenmiştir. Büyüme ve öğrenme yaşındaki çocukların çeşitli kavramları aynı ortamda birebir görerek ve düşündüklerini daha yaratıcı olarak geliştirir. Duygu ve düşüncelerini ifade etmede ve yorumlama güçlerini geliştirmede daha başarılı oldukları bilinmektedir. Müzeler, yaşayan tarih ve kültür kurumları olarak çocukların temel sosyal ihtiyaçlarını karşılama bakımından önemli yerlerdir. Sanat eğitiminin uygulamalı ve teorik olarak aynı zamanda yürütülmesi ile çocukların görsel düşünceleri ve var olan yaratıcılıkları ile nasıl ve hangi düzeyde bir etki olduğunu gözlemleyebilmek için etkinlikler gerçekleştirilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThroughout history, art has changed due to geographical, cultural and social reasons. Art is seen to be something that is presented by human intelligence and life. Teaching art to children and young individuals is really important as it allows them to have worldwide understanding of culture. Children are individuals who grow up really quickly but also they differ in terms of maturity and age. Children of developing age have different styles of learning in similar environments. It's been suggested that those who express their thoughts and feelings are better at discussing different topics. Museums that provide historical and cultural institutions help young individuals to meet social needs. We need to create new facilities and institutions for children because it helps improve their art skills and theory.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4604
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sanat Yönetimi Anabilim Dalı / Sanat Yönetimi Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingtr_TR
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologytr_TR
dc.subjectEtkinliktr_TR
dc.subjectEfficiencytr_TR
dc.subjectEğitim Etkinliğitr_TR
dc.subjectEffectiveness of Trainingtr_TR
dc.subjectKurumsal Etkinliktr_TR
dc.subjectCorporate Efficencytr_TR
dc.subjectKültürel Değerlertr_TR
dc.subjectCultural Valuestr_TR
dc.subjectKültürel Etkinliklertr_TR
dc.subjectUltural Activitiestr_TR
dc.subjectKültürel Etkinliklertr_TR
dc.subjectCultural Activitiestr_TR
dc.subjectMüze Eğitimitr_TR
dc.subjectMuseum Educationtr_TR
dc.subjectMüzelertr_TR
dc.subjectMuseumstr_TR
dc.subjectSanat Eğitimitr_TR
dc.subjectArt Educationtr_TR
dc.subjectSergilertr_TR
dc.subjectExhibitionstr_TR
dc.titleMüzelerde çocuklara yönelik etkinlikleritr_TR
dc.title.alternativeFacilities for Children at Museum
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Seda Hassan.pdf
Size:
5.36 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: