Publication:
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi Zorunlu Ders Olmalı Mı? Üniversite Öğrencilerinin Görüş ve Önerileri

dc.contributorEğitim Fakültesi / Faculty of Education Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık / Educational Sciencestr_TR
dc.contributor.authorDoyran, Feyza
dc.contributor.authorDoyran, Muhabbet
dc.contributor.authorID159249tr_TR
dc.date.accessioned2018-12-25T13:21:34Z
dc.date.available2018-12-25T13:21:34Z
dc.date.issued2013
dc.description.abstractÜniversitelerde okutulan ortak zorunlu derslerde öğrencilerin motivasyonu ve başarı oranı uzun yıllardır tartışılan bir konudur. Benzer bir şekilde, Meslek Yüksek Okulu (MYO) öğrencilerinin genelde derslere, özelde ise zorunlu olan ortak derslere olan ilgisi çeşitli araştırmalara konu olmuştur (Bekdemir, 2009; Kademli ve Hastürk, 2007). Bölümlerin temel derslerinin dışında kalan ve tüm bölümlere verilen Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türkçe ve İngilizce derslerine öğrencilerin ilgisinin düşük olduğu gerek derslerin öğretim elemanları, gerekse öğrenciler tarafından dile getirilmektedir. 1934 yılından beri düzenli olarak verilen ve zorunlu olan Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi, günümüzde bazı üniversitelerde sınıf ortamında yüz-yüze, bazılarında ise sanal ortamda çevrimiçi olarak verilmektedir. Adı geçen bu dersin verimliliğinin artırılması için öncelikle dersin gereksinimleri belirlenmeli; bu gereksinimlerin yerine getirilerek derslerin iyileştirilmesi sağlanmalı ve gençlerin tarih bilinciyle yetişebilmesi için daha çok çaba harcanmalıdır. (Aksoy, 2003; Akbaba, 2009; Özüçetin ve Nadar, 2010). Bu bağlamda, ifade edilen sorunlar, dersin içeriği, işleniş yöntemi, verilen ödevlerin işlevselliği, dersin genel olarak sağladığı faydaları açısından bilimsel bir araştırma konusu olarak irdelenmek istenmiş ve öğrencilerin görüş ve önerileri alınmıştır. Çalışma, geniş kapsamlı bir program değerlendirme ve geliştirme çalışmasının ilk aşaması olacağı için eğitimde program geliştirme modelleri incelenmiş ve Brown’ın (1995) temel aldığı ana başlıklar kullanılmıştır. İhtiyaç Analizi, Amaç ve Hedefler/İçerik, Kullanılan Materyaller, Verilen Ödevler ve Ölçme ve Değerlendirme olarak belirtilen bu başlıklar araştırmayı yönlendirmiştir. Bu noktadan hareketle, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini henüz sınıf ortamında vermeye devam eden üniversiteler incelenmiş ve bu araştırma kapsamında bir vakıf üniversitesinde öğrenim görmekte olan 86 Meslek Yüksek Okulu öğrencisinin bu derse ilişkin deneyimleri, görüş ve önerileri sorulan açık uçlu sorularla alınmıştır. Ardından, daha detaylı veri toplamak amacıyla 9 öğrenci ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Nitel araştırma deseni kullanılan çalışmada, toplanan verilerin içerik analizi sonucunda öğrencilerin dersin zorunlu olmasını uygun gördükleri, dersi faydalı buldukları, fakat dersin içerik, işleniş yöntemi ve verilen ödevlerin faydası açısından kapsamlı değişiklikler önerdikleri görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractSeveral research studies have been conducted in order to analyze the university students motivation related to the required courses. Likewise, motivation of the students attending Vocational Schools and their motivation and interest in the compulsory courses have also been researched by some scholars in Turkey. (Bekdemir, 2009; Kademli & Hastürk, 2007). One of the compulsory courses given to all students at universities is Ataturk’s Principles and History of Turkish Revolution. At some universities, this course is conducted in the classrooms and at some others as an online course. In order to create more motivation for this course and improve the quality, the first thing to do was to evaluate the course using Brown’s (1995) model. In this model, the following dimensions were taken into consideration: needs analysis, goals and objectives/content, teaching methods, materials used, homework assignments given, testing and evaluation. Therefore, this qualitative research was conducted in order to get the students’ views and suggestions related to Ataturk’s Principles and History of Turkish Revolution course. Open-ended questions were asked to 86 students attending the Vocational School of a foundation university in Istanbul, related to the dimensions mentioned above. The students were also asked whether they want this course to be compulsory or not and whether they find it useful or not. 9 students were also interviewed. The content analysis of the whole data revealed that students find the course useful and believe that it should continue to be compulsory. Nevertheless, they suggest major changes in regards the content, teaching methods, homework assignments, and testing and evaluation of the course.
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/4127
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationTurkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkictr_TR
dc.subjectÜniversitede zorunlu ortak derslertr_TR
dc.subjectAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersitr_TR
dc.subjectMeslek Yüksek Okulu öğrencileritr_TR
dc.subjectiçerik analizitr_TR
dc.subjectCompulsory courses at universitiestr_TR
dc.subjectAtatürk’s Principles and History of Turkish Revolutiontr_TR
dc.subjectVocational School studentstr_TR
dc.subjectcontent analysistr_TR
dc.titleAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi Zorunlu Ders Olmalı Mı? Üniversite Öğrencilerinin Görüş ve Önerileritr_TR
dc.titleShould Atatürk s Principles and History of Turkish Revolution Course be Compulsory? University Students Views and Suggestions
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi Zorunlu Ders Olmalı Mı Üniversite Öğrencilerinin Görüş ve Önerileri.pdf
Size:
568.44 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: