Publication:
Locality Transmission Of Global Luxury Brands: Chanel No:5 Perfume Commercial And Interculturality

dc.contributor.authorZeybek, Işıl
dc.contributor.authorIDTR141147tr_TR
dc.date.accessioned2014-09-23T10:57:11Z
dc.date.available2014-09-23T10:57:11Z
dc.date.issued2013-10
dc.description.abstractTüketicilerin doymak bilmeyen marka merakını, tatmin olmayan duygularını ve sürekli lüks tutkularını besleyen birçok reklam filmi bulunmaktadır. Elbette, konu lüks olunca bu reklam filmlerinin içinde, parfüm reklamlarının ne denli etkileyici ve büyüleyici bir düş dünyasında, tüketicilerini cezbedici ve ışıltılı bir yolculuğu da çıkardıkları tartışılmazdır. Bir markanın, bir ürünün pazarlanması sürecinde uygulamaya sokulan stratejilerde değer olgusu, lüks markalara farklı anlamlar yüklemektedir. Günümüzde özellikle parfüm reklamlarında, az önce dile getirilen değer olgusunun kültürel göstergelerle aktarımına kimi zaman tanıklık edilmeye başlanmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın ana konusunu, lüks tüketim sıralamasında yer alan Chanel No:5 parfümünün reklam filmi oluşturmaktadır. Söz konusu reklam filmi, Roland Barthes’in ortaya koyduğu göstergebilimsel çözümleme yöntemi doğrultusunda irdelenmeye çalışılacak ve kültürlerarası göstergelerin anlam düzeyinde etkisi ve ikna edici gücü ele alınmaya çalışılacaktırtr_TR
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/782
dc.language.isoen_UStr_TR
dc.publisherThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationtr_TR
dc.subjectLüks markatr_TR
dc.subjectparfümtr_TR
dc.subjecttüketicitr_TR
dc.subjectkültürel göstergelertr_TR
dc.subjectreklamtr_TR
dc.subjectLuxury brandtr_TR
dc.subjectperfumetr_TR
dc.subjectconsumertr_TR
dc.subjectcultural signstr_TR
dc.subjectcommercialtr_TR
dc.titleLocality Transmission Of Global Luxury Brands: Chanel No:5 Perfume Commercial And Interculturalitytr_TR
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Locality Transmission Of Global Luxury Brands Chanel No 5 Perfume Commercial And Interculturality .pdf
Size:
7.63 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: