Publication: Locality Transmission Of Global Luxury Brands: Chanel No:5 Perfume Commercial And Interculturality
Date
2013-10
Authors
Zeybek, Işıl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication
Abstract
Tüketicilerin doymak bilmeyen marka merakını, tatmin olmayan duygularını ve sürekli lüks
tutkularını besleyen birçok reklam filmi bulunmaktadır. Elbette, konu lüks olunca bu reklam
filmlerinin içinde, parfüm reklamlarının ne denli etkileyici ve büyüleyici bir düş dünyasında,
tüketicilerini cezbedici ve ışıltılı bir yolculuğu da çıkardıkları tartışılmazdır. Bir markanın, bir ürünün
pazarlanması sürecinde uygulamaya sokulan stratejilerde değer olgusu, lüks markalara farklı anlamlar
yüklemektedir. Günümüzde özellikle parfüm reklamlarında, az önce dile getirilen değer olgusunun
kültürel göstergelerle aktarımına kimi zaman tanıklık edilmeye başlanmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın
ana konusunu, lüks tüketim sıralamasında yer alan Chanel No:5 parfümünün reklam filmi
oluşturmaktadır. Söz konusu reklam filmi, Roland Barthes’in ortaya koyduğu göstergebilimsel
çözümleme yöntemi doğrultusunda irdelenmeye çalışılacak ve kültürlerarası göstergelerin anlam
düzeyinde etkisi ve ikna edici gücü ele alınmaya çalışılacaktır
Description
Keywords
Lüks marka, parfüm, tüketici, kültürel göstergeler, reklam, Luxury brand, perfume, consumer, cultural signs, commercial