Publication:
2000-2010 yılları arası Türk sineması film afişlerinin gelişimi

dc.contributor.advisorOkan Ormanlı
dc.contributor.authorMarşap, Gökçe
dc.date.accessioned2014-08-22T12:13:40Z
dc.date.available2014-08-22T12:13:40Z
dc.date.issued2013-06
dc.description.abstractBu çalıs?mada 2000-2010 yılları arasında yapılan filmlerin afiş çalıs?malarında 10 yıllık dönem kapsamında ele alınarak gelişim süreci incelenmis?tir. Afis? tasarımları dog?rudan sosyal ve toplumsal konularla ilis?kili oldug?u için tasarıma etki eden faktörleri öncelikli olarak ele alınmaktadır. İşte bu bilişim ve iletişim teknolojilerinin sunduğu hızlı değişim ve dönüşüm sürecinde çağdaş film afiş tasarımcıları birçok yeni grafik tasarım program ve ögelerini kullanarak dijital unsurların film afişlerinin hazırlanmasında altyapısını teşkil etmesini sağlamışlardır. Bu çalışmada ortaya çıkan bu yeni film afiş tasarım süreci 2000 ile 2010 yılları arasında Türk Sineması film afişlerinin gelişim süreci incelenmeye çalışılmaktadır. Çalışmada özellikle dijital platformda hazırlanan film afişleri yıllar itibariyle seçilen örnek afiş üzerinden incelemesi yapılmaktadır. Bu film afişleri o yıl içindeki en çok izlenen Türk filmi afişlerinden seçilmiştir. Sinema severlerin beğenisine uygun olarak tasarımlanan bu film afişleri incelendiğinde benzerlikler görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractIn this study of the posters of films made between 2000-2010 were discussed within the development process of a 10-year period. Banner designs to be related directly to the issues being addressed as a priority for the factors that affect the design. Here are quick to offer the information and communication technologies in the process of change and transformation in contemporary film poster designers using the many new elements of graphic design and digital elements of the program that provided the basis for the preparation of movie posters. In this study, the design process of coming out of this new movie posters movie posters Turkish cinema between 2000 and 2010 will be studied in a qualitative development process. In particular, the digital platform through analysis prepared posters movie posters are chosen over the years. This is Turkey's most-watched movie posters movie posters that were selected during the year. This movie posters designed in accordance with the interest of moviegoers were analyzed similarities.en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/600
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Tasarımı Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFilm afişitr_TR
dc.subjectTürk Sinemasıtr_TR
dc.subjectdijitalleşmetr_TR
dc.subjectfotoğraftr_TR
dc.subjectgörsel sanattr_TR
dc.subjectFine Artstr_TR
dc.subjectMovie postertr_TR
dc.subjectTurkish Cinematr_TR
dc.subjectDigitalizetr_TR
dc.subjectVisual arttr_TR
dc.title2000-2010 yılları arası Türk sineması film afişlerinin gelişimitr_TR
dc.titleDevelopment of Turkish cinema movie posters between 2000-2010
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
GokceMarsapYLtez.pdf
Size:
6.56 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yüksek Lisans Tezi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: