Publication:
Sosyal Medya Pazarlamasında Yapay Zekâ Teknolojilerinin Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Rolü: Kuşaklar Arası Bir İnceleme

dc.contributor.authorŞİŞMAN, ÖZGE ÖZKÖK
dc.contributor.authorCoşgun, Asena Temelli
dc.date.accessioned2024-07-29T06:24:36Z
dc.date.available2024-07-29T06:24:36Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractGünümüzde yapay zekâ temelli uygulamaların sosyal medya pazarlamasında hızla önem kazanması, marka ve reklamverenlerin de dikkatini çekmiştir. Bu doğrultuda sosyal medya pazarlaması ve yapay zekâ temelli uygulamalarının, kullanıcıların tüketim motivasyonları üzerinde nasıl bir rol üstlendiği önemli bir araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda araştırmanın temel amacı, sosyal medya pazarlamasında kullanılan yapay zekâ teknolojilerinin, Y ve Z kuşağına mensup bireylerin tüketim alışkanlıkları üzerindeki rolünü ortaya çıkarmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme yöntemine başvurularak gerçekleştirilen araştırmada, yapay zekâ uygulamaları kuşaklar arasındaki farklılıklar ekseninde irdelenmektedir. Araştırma bulgularına göre her iki kuşağına mensup katılımcıların, yapay zekâ temelli uygulamalarını deneyimleme pratikleri ve takip etme motivasyonlarında etkileşim unsurunun önemine yönelik farklılıkların ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Ayrıca kullanıcıların yapay zekâ temelli uygulamalara yönelik deneyimleri Z kuşağı üzerinde tüketim alışkanlıklarını olumlu yönde güdülerken, Y kuşağına mensup kullanıcılar üzerinde daha zayıf bir motivasyon sağladığı görülmektedir. Bu bağlamda Y ve Z kuşağına mensup kullanıcıların sosyal medya pazarlamasının geleceğinde yapay zekâ uygulamalarının daha fazla önem kazanacağına ilişkin ortak bir bakış açısına sahip oldukları öne çıkmaktadır.tr
dc.identifier.citationOzkok Sisman O, TEMELLİ COŞGUN A (2024). Sosyal Medya Pazarlamasında Yapay Zekâ Teknolojilerinin Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Rolü: Kuşaklar Arası Bir İnceleme. Yeni Medya (Online), (16), 144 - 165. 10.55609/yenimedya.1332353
dc.identifier.eissn2587-1285
dc.identifier.trdizin1249855
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.55609/yenimedya.1332353
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9213
dc.language.isotr
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
dc.relation.journalYeni Medya (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal Medya Pazarlaması
dc.subjectYapay Zekâ
dc.subjectDijital Reklam
dc.subjectZ Kuşağı
dc.subjectY Kuşağı
dc.titleSosyal Medya Pazarlamasında Yapay Zekâ Teknolojilerinin Tüketim Alışkanlıkları Üzerindeki Rolü: Kuşaklar Arası Bir İncelemetr
dc.title.alternativeThe Role of Artificial Intelligence Technologies on Consumptıon Habits in Social Media Marketing: An Intergenerational Examinationen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage165
local.journal.issue16
local.journal.startpage144
relation.isAuthorOfPublicatione3fde88e-cd59-4d9a-908e-ae9aa3de08a5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye3fde88e-cd59-4d9a-908e-ae9aa3de08a5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
↓ Tam Metin/Full Text
Size:
613.46 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: