Publication:
Sosyal medyada grafitinin ileti aracı olarak incelenmesi

dc.contributorSanat ve Tasarım Fakültesi / Faculty of Art and Design İletişim Sanatları / Communication Artstr_TR
dc.contributor.authorKınay, Ömür
dc.date.accessioned2018-11-02T10:53:16Z
dc.date.available2018-11-02T10:53:16Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractGrafiti, sprey boya ya da çeşitli materyallerle duvarlara yapılan resim, çizim, yazılamalardır. Vandalizm olarak da algılanabilmektedir. Fakat vandalizm, bilerek ve isteyerek kamu malına zarar vermektir ancak bu sokak sanatında amaç zarar vermek değil, dikkat çekmek, politik veya sosyal içerikli mesajlar vermek, yapıldığı alanı, saptanan amaç doğrultusunda manipüle etmek ve dönüştürmektir. Günümüzde bireyin sokakla ilişkisi kopmaya başlamakta ve muhalif, isyankar ve özgür olan sokak sanatının nimetlerini gören devlet kuruluşları, bu çalışmaları ehlileştirme aşamalarına girmektedir. Bu entegrasyon süreci grafiti sanatçılarını illegalden koparak legal faaliyetlere sürüklemektedir. Tüketicileri etkilemek için ticari amaçla üretilen reklamlarla ve tüketim toplumuyla dalga geçen gerilla grafiti sanatçılarının çalışmalarına karşın bazı reklam şirketleri ise oluşturdukları reklam çalışmalarında grafitiyi de içine alarak, genç hedef kitleye ulaşabilmenin yolunu keşfetmişlerdir. Çalışmada, Gezi Parkı Hareketi’nde oluşturulmuş şablon grafiti örnekleri, Göstergebilimsel çözümleme yöntemi temel alınarak, Roland Barthes’in çözümleme ilkeleriyle incelenecektir.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/3086
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherPaloma Yayıncılıktr_TR
dc.relationSosyal Medya Araştırmalarıtr_TR
dc.subjectsosyal medyatr_TR
dc.subjectgrafititr_TR
dc.subjectyeni medyatr_TR
dc.titleSosyal medyada grafitinin ileti aracı olarak incelenmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files