Publication: Ideologies, Attitudes, and Curriculum Change: Teachers’ Perception
Loading...
Date
2015-12-01
Authors
Yıldırım Yanılmaz, Tuba Nur
Kiraz, Ercan
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi
Abstract
This study investigates the effects of educational ideologies on teachers’ perceptions and their attitudes towards curriculum reform. For this purpose, in order to explore teachers’ beliefsrelated with the recent curriculum change, identifying educational beliefs became especially important since they are the principal implementers of the curriculum. Participants of this study were teachers from primaryand secondary schools. Data were gathered from the participants via two inventories, Educational Ideologies Inventory and Teachers’ Receptivity to Change Inventory. The results of the study indicated some key contribution from teachers’ standpoint that their educational ideologies were considerably compatible with the approach of the new curriculum. Although most of the teachers confirmed tendency in the direction of liberal educational ideologiesand in consequencethere were no significant difference between teachers’ educational ideologies and their receptivityof curriculum change, it would be an importantcontributiontothe literature toinvestigate the beliefof teachers if they mainly had conservative educational ideologiestoward curriculum change.
Bu çalışma eğitim ideolojilerinin öğretmenlerin eğitime yönelik algıları üzerindeki etkisi ve öğretmenlerin müfredat değişimine yönelik tutumlarını araştırmaktadır.Öğretmenlerin yeni müfredatın temel uygulayıcıları olduğu düşünüldüğünde sahip oldukları eğitim ideolojilerinin belirlenmesi ve güncel program değişikliğine yönelik düşüncelerinin ortaya çıkarılması önem kazanmaktadır. Çalışmanın katılımcıları ilk ve orta öğretim öğretmenleridir. Veri Eğitim İdeolojileri Envanteri ve Öğretmenlerin Değişime Katılım Envanteri olmak üzere iki araçla toplanmıştır. Çalışma sonuçları yeni müfredatın eğitim yaklaşımı ile öğretmenlerin sahip oldukları eğitim ideolojilerinin önemli ölçüde uyumlu oldugunu ortaya koymaktadır. Katılımcıların önemli bir kısmında liberal eğitim ideolojilerine yönelik bir inanış olmasından dolayı eğitim ideolojileri ve müfredat değişimini kabullenme arasında belirgin bir farklılık olmamasına ragmen temelde muhafazakar eğitim ideolojilerine sahip öğretmenlerin müfredat değişimine yönelik inanışlarının araştırılması alanyazına önemli katkılar sağlayabilir.
Bu çalışma eğitim ideolojilerinin öğretmenlerin eğitime yönelik algıları üzerindeki etkisi ve öğretmenlerin müfredat değişimine yönelik tutumlarını araştırmaktadır.Öğretmenlerin yeni müfredatın temel uygulayıcıları olduğu düşünüldüğünde sahip oldukları eğitim ideolojilerinin belirlenmesi ve güncel program değişikliğine yönelik düşüncelerinin ortaya çıkarılması önem kazanmaktadır. Çalışmanın katılımcıları ilk ve orta öğretim öğretmenleridir. Veri Eğitim İdeolojileri Envanteri ve Öğretmenlerin Değişime Katılım Envanteri olmak üzere iki araçla toplanmıştır. Çalışma sonuçları yeni müfredatın eğitim yaklaşımı ile öğretmenlerin sahip oldukları eğitim ideolojilerinin önemli ölçüde uyumlu oldugunu ortaya koymaktadır. Katılımcıların önemli bir kısmında liberal eğitim ideolojilerine yönelik bir inanış olmasından dolayı eğitim ideolojileri ve müfredat değişimini kabullenme arasında belirgin bir farklılık olmamasına ragmen temelde muhafazakar eğitim ideolojilerine sahip öğretmenlerin müfredat değişimine yönelik inanışlarının araştırılması alanyazına önemli katkılar sağlayabilir.
Description
Keywords
Educational ideologies, Teachers’ Belief, Curriculum Development, Reform and Change, Eğitim İdeolojileri, Öğretmen inanışları, Program Geliştirme, Reform ve Değişim