Publication:
Okul Psikolojik Danışmanları İçin Bir Araç: Kariyer Yelkenlisi Modeli

dc.contributor.authorOwen, Fidan Korkut
dc.contributor.editorŞimşek, Hasan
dc.contributor.editorHacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned2019-11-01T14:19:36Z
dc.date.available2019-11-01T14:19:36Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractBu makalenin amacı, Kariyer Yelkenlisi Modelinin (KYM) tanıtılması ve bu model hakkında bir odak grup aracılığı ile elde edilen bulguların paylaşılmasıdır. KYM, kariyer gelişimi ve seçimi etkileyen etmenleri, bireysel, sosyal, yasal/sistemle ilgili etmenler ve şans olarak dört büyük grupta ele alarak bu özelliklerin etkileşiminin bir bireyin kariyer kararı verme süreci üzerinde etkili olduğunu iddia etmektedir. Model okul psikolojik danışmanlarının öğrencilerle test dışı/niteliksel teknikler kullanarak uygulamasına dayalıdır. Psikolojik danışma ve rehberlik alanında üçüncü sınıfta öğrenci olan ve mesleki rehberlik uygulaması dersi alan 12 gönüllü öğrenci ile odak grup çalışması yapılarak modelle ilgili görüşleri alınmıştır. Ayrıca bir değerlendirme formunun da doldurulduğu çalışmada modelin anlaşılabilir, şans etmenini fark ettirici ve hoşlanılabilir, olduğuna ilişkin sonuçlar elde edilmiş ve okullarda uygulanabileceği tartışılmıştır.
dc.description.abstractPurpose of this article is to introduce The Career Sailboat Model (CSM) and to share some new ideas about the model was taken via focus group study. CSM was created to enhance the process of career decision-making which emerges with four dimensions (individual, social, legal-system related and chance) and the interaction amongthem. The model easily permits the use of informal/qualitative assessment instruments school counselors with students. Data was collected from 12 third year psychological counseling and guidance students who took career counseling practicum. Using focus group technique group discussed about model. At the same time it was given to participants an evaluation form about model. According to focus group discussion and evaluation form, group found the CSM understandable, enjoyable, and useful in the process of career decision-making.
dc.identifier29tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5519
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKariyer Yelkenlisi Modeli
dc.subjectKariyer Kararı Verme
dc.subjectNiteliksel Değerlendirme
dc.subjectThe Career Sailboat Model
dc.subjectCareer Decision Making
dc.subjectQualitative Assessment
dc.titleOkul Psikolojik Danışmanları İçin Bir Araç: Kariyer Yelkenlisi Modeli
dc.title.alternativeCareer Sailboat Model: A Tool For School Counselors
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage48tr_TR
local.journal.issue1tr_TR
local.journal.startpage33tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Okul Psikolojik Danışmanları İçin Bir Araç Kariyer Yelkenlisi Modeli.pdf
Size:
564.09 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: