Publication:
2017 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Ortaokul 5.Sınıf Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir İli Örneği

dc.contributor.authorGÜNDÜZ, GÜLTEN FERYAL
dc.contributor.authorKuzu-Demir, Elif Buğra
dc.date.accessioned2022-12-07T11:09:37Z
dc.date.available2022-12-07T11:09:37Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre, 2017 yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim programını Provus’un Farklar Modeli yaklaşımına dayalı olarak değerlendirmektir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmaya, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir ili merkez ilçelerindeki devlet okullarında öğrenim gören 804 öğrenci katılmıştır. Veriler, Kuzu Demir ve Gündüz (2019) tarafından geliştirilen “2017 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programını Değerlendirme Öğrenci Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden ve tek örneklem t-testi, ilişkisiz örneklemler için t-testi ve Kruskal Wallis H testi gibi çıkarımsal istatistiklerden yararlanılmıştır. Öğrencilerin 2017 BTY öğretim programının geneline ilişkin görüşleri cinsiyet ve bilişim teknolojileri kullanım düzeylerine göre farklılaşmaksızın olumludur. Buna ek olarak, öğrencilerin programın girdi, süreç ve ürün boyutlarında yer alan maddelere yönelik görüşleri de olumludur. En olumlu görüşler, girdi boyutunda dersin amaçlarının açık ve anlaşılır olmasına; süreç boyutunda derste öğrenilenlerin öğrencileri BT’leri dijital iyi bir vatandaşın sahip olması gereken özelliklere göre kullanmalarını sağlamasına; ürün boyutunda ise programın öğrencilerin BT’leri etkili, doğru ve güvenli kullanma becerilerini geliştirmesine ilişkin ifade edilmiştir. En olumsuz görüşler ise girdi boyutunda konuya ayrılan sürenin yeterli olmasına; süreç boyutunda derste yapılan etkinliklerin günlük yaşamla ilişkili olmasına; ürün boyutunda derste öğrenilenlerin anadilde kendini ifade etme becerilerini geliştirmesine yönelik belirtilmiştir.tr
dc.identifier10
dc.identifier.citationGÜNDÜZ G, DEMİR E (2020). 2017 Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Ortaokul 5.Sınıf ÖğrenciGörüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir İli Örneği. Trakya Eğitim Dergisi, 10(3), 1024 - 1041. 10.24315/tred.735723
dc.identifier.isbnhttps://doi.org/10.24315/tred.735723
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8041
dc.language.isotr
dc.publisherTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject2017 BTY Dersi Öğretim Programı
dc.subjectOrtaokul Öğrencileri
dc.subjectProgram Değerlendirme
dc.subjectProvus'un Farklar Yaklaşımı Modeli
dc.title2017 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Ortaokul 5.Sınıf Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir İli Örneğitr
dc.title.alternativeEvaluation of 2017 Information Technology and Software Course Curriculum Accordıng To Secondary School 5th Grade Students: The Case Of Eskişehiren
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage1041
local.journal.issue3
local.journal.startpage1024
relation.isAuthorOfPublication48a2fb3f-6d28-4d4c-82d6-317ce30e428b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery48a2fb3f-6d28-4d4c-82d6-317ce30e428b

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
1.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: