Publication: Gençlerin Kişilik Özellikleri ile Yaşlılara Karşı Tutumları Arasında Yaşam Boyu Öğrenmenin Düzenleyici Rolünün İncelenmesi
dc.contributor.author | ERMİŞ, ECE NAZ | |
dc.date.accessioned | 2023-01-27T12:24:33Z | |
dc.date.available | 2023-01-27T12:24:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı gençlerin kişilik özellikleri ile yaşlılara karşı tutumları arasındaki ilişkide yaşam boyu öğrenme düzeyinin düzenleyici rolünü incelemektir. Araştırma tesadüfi örneklem metodu ile seçilen yaşları 17 ile 29 yaşları arasında 278 üniversite öğrencisi ile yapılmıştır. Ayrıca gençlerin yaşlılara dair tutumlarının, yaşa, cinsiyete, bir yaşlı kimse ile bir süre aynı evi paylaşmış olup olmamalarına göre değişip değişmediği incelenmiştir. Çalışmada, Yaşlılara Karşı Tutum Ölçeği, 5 Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeği kısa formu ve Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan t-testi analizleri sonucunda kadın ve erkekler arasında yaşlılığa ilişkin tutumlar açısından istatistiksel açıdan bir fark yoktur. Gençlerin bir dönem bir yaşlı yaşayıp yaşamama durumları yaşlılara ilişkin tutumlarında anlamlı bir fark yaratmamaktadır. Pearson korelasyon analizi sonucunda gençlerin yaşları ile yaşlılara dair tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Gençlerin uyumluluk ve dışadönüklük kişilik özellikleri ile yaşlılara dair tutumları arasında pozitif yönlü istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yaşam boyu öğrenme düzeyinin bu ilişkileri düzenleyici rolü istatistiksel olarak anlamlıdır. Yapılan regresyon analizi sonucunda gençlerin nevrotiklik özellikleri ile yaşlılara dair tutumları arasında negatif yönlü istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yaşam boyu öğrenme düzeyinin bu ilişkiyi düzenleyici rolü istatistiksel olarak anlamlıdır. Araştırmanın güçlü yönleri, sınırlılıkları ve katkıları ilgili alan yazın ışığında tartışılmıştır. | tr |
dc.identifier | 25 | |
dc.identifier.citation | ERMİŞ E (2021). Gençlerin Kişilik Özellikleri ile Yaşlılara Karşı Tutumları Arasında Yaşam Boyu Öğrenmenin Düzenleyici Rolünün İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(4), 1497 - 1520. 10.53487/ataunisosbil.958276 | |
dc.identifier.issn | 1304-4990 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.958276 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11413/8264 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü | |
dc.relation.journal | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Yaşlılık | |
dc.subject | Yaşam Boyu Öğrenme | |
dc.subject | Kişilik Özellikleri | |
dc.title | Gençlerin Kişilik Özellikleri ile Yaşlılara Karşı Tutumları Arasında Yaşam Boyu Öğrenmenin Düzenleyici Rolünün İncelenmesi | tr |
dc.title.alternative | Investigation of the Moderating Role of Lifespan Learning between Young People's Personality Traits and Attitudes Towards the Elderly | en |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.indexed.at | trdizin | |
local.journal.endpage | 1520 | |
local.journal.issue | 4 | |
local.journal.startpage | 1497 | |
relation.isAuthorOfPublication | dfe33b4d-61cb-4e56-b54c-723921b57b1f | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | dfe33b4d-61cb-4e56-b54c-723921b57b1f |