Publication: Hollywood’da Değişen Kahraman Olgusunun “Son Muhteşem Kahraman” (1993) ve “Gerçek Kahraman” (2021) Filmleri Bağlamında İncelenmesi
dc.contributor.author | ORMANLI, OKAN | |
dc.date.accessioned | 2023-12-28T08:22:17Z | |
dc.date.available | 2023-12-28T08:22:17Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.description.abstract | En genç sanat dallarından biri olan sinema sanatı, edebiyat ve tiyatro gibi hedef kitlesine çeşitli hayali veya gerçek hikayeleri anlatmaktadır. Sanatsal tarafı kadar ticari yanı da ağır basan sinema, dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşmayı başarabilmiştir. Ticari sinemanın önde gelen aktörlerinden Hollywood da yaklaşık yüz yıldır belli başlı hikayeleri zamanla oluşmuş kalıp ve formüllerle, tür formatında seyircisine aktarmaktadır. Bu aşamada mitolojiden, edebiyattan, psikolojiden ve çeşitli yazar ve kuramcıların görüşlerinden de faydalanılmışır. Dünyada olduğu gibi ABD’de de bir kahraman kültürü ve bu durum Hollywood filmlerinde kendisini göstermektedir. ABD süper güç olmasının da etkisiyle ürettiği bazı filmlerde, dünyayı ya da ülkesini kurtaran süper ya da güçlü ve yenilmez kahramanlara yer vermektedir. Ancak bazı ekonomik siyasi ve teknolojik gelişmeler, ABD’nin konumunu sarsmış, bu da sinemaya yansımıştır. Bu bağlamda, 1990’lardan Son Muhteşem Kahraman ve 2020’lerden Gerçek Kahraman adlı filmler Hollywood’daki kahraman olgusunun değişimi bağlamında ele alınarak film çözümlemesi yöntemiyle irdelenmiş ve ortaya çıkan bulgular ayrıntılı olarak tartışılmıştır. | tr |
dc.identifier | 13 | |
dc.identifier.citation | ORMANLI O (2023). HOLLYWOOD’DA DEĞİŞEN KAHRAMAN OLGUSUNUN “SON MUHTEŞEM KAHRAMAN” (1993) VE “GERÇEK KAHRAMAN” (2021) FİLMLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 13(2), 429 - 438. 10.7456/tojdac.1239510 | |
dc.identifier.eissn | 2146-5193 | |
dc.identifier.trdizin | 1162545 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7456/tojdac.1239510 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11413/8928 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Deniz Yengin | |
dc.relation.journal | The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Kahraman Olgusu | |
dc.subject | Sinema | |
dc.subject | Oyun | |
dc.subject | Hollywood | |
dc.subject | Hero Phenomenon | |
dc.subject | Cinema | |
dc.subject | Game | |
dc.title | Hollywood’da Değişen Kahraman Olgusunun “Son Muhteşem Kahraman” (1993) ve “Gerçek Kahraman” (2021) Filmleri Bağlamında İncelenmesi | tr |
dc.title.alternative | Analysis of the Movies “Last Action Hero” (1993) and “Free Guy” (2021) in the Context of Transformation of the Hero Phenomenon in Hollywood | en |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.indexed.at | trdizin | |
local.journal.endpage | 438 | |
local.journal.issue | 2 | |
local.journal.startpage | 429 | |
relation.isAuthorOfPublication | 316a06af-701e-4c12-86ea-e3f6c124aa58 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 316a06af-701e-4c12-86ea-e3f6c124aa58 |