Publication:
Ortaokul Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerileri ile Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorToprak, Ziya
dc.contributor.authorÇetiner Bacak, Sevgi
dc.contributor.editorToran, Mehmet
dc.contributor.editorYıldız, Rauf
dc.contributor.editorKulaksız, Taibe
dc.date.accessioned2019-10-22T08:37:02Z
dc.date.available2019-10-22T08:37:02Z
dc.date.issued2019-09-19
dc.description.abstractDuygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık konuları son dönemlerde önem kazanmaya başlanmış iki problem alanıdır. Duygu düzenlemenin bireylerin sağlıklı davranışlar geliştirmesine yardım ettiğini raporlayan çalışmalar mevcuttur. Benzer şekilde bilinçli farkındalığın da duygu düzenlemeye pozitif katkısı olduğunu belirten çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışma bu literatüre duygu düzenleme ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkiye inceleyerek dahil olmaktadır. Çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel desende tasarlanan bu araştırma rastgele seçilen 345 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile bilinçli farkındalık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki mevcuttur. Çalışma, bulgulardan hareketle, öğrencilerin duygu düzenleme kapasitelerini geliştirme maksadı ile bilinçli farkındalık müdahale programlarının geliştirilmesi ve uygulanmasını önererek sonlanmaktadır.
dc.description.abstractEmotion regulation and mindfulness have been gaining importance as two different problematic. There are studies reporting that emotion regulation helps students to develop healthbehavior patterns. Similarly, there are studies reporting that mindfulness has a positive impact on emotion regulation. The present study is a part of this literature since it examines therelationship between two constructs. The aim this study is to examine the relationship between middle school students’ emotion regulation abilities and mindfulness level. This correlational study gathers its data fromrandomly selected 345 students. Findings indicate that there is a significant association between emotion regulation and mindfulness. The study concludes that mindfulness intervention programs should be developed and put in use in order to develop students’ emotion regulation capacities.
dc.identifier33tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5441
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDuygu Düzenleme
dc.subjectBilinçli Farkındalık
dc.subjectKorelasyon
dc.subjectOrtaokul Öğrencileri
dc.subjectEmotion Regulation
dc.subjectMindfulness
dc.subjectCorrelation
dc.subjectMiddle School Students
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerileri ile Bilinçli Farkındalık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.title.alternativeThe Examination of Relationship Between Middle School Students’ Emotion Regulation Skills and Mindfulness Level
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage317tr_TR
local.journal.issue2tr_TR
local.journal.startpage306tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Ortaokul Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerileri ile Bilinçli FarkındalıkDüzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.pdf
Size:
698.63 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: