Publication:
Metaverse Dinamikleri Bağlamında Sosyal Medya ve Dijital Reklamcılığın Geleceği Üzerine Bir İnceleme

dc.contributor.authorBİLGİCİ, CEREN
dc.contributor.authorŞİŞMAN, ÖZGE ÖZKÖK
dc.date.accessioned2023-04-18T11:18:20Z
dc.date.available2023-04-18T11:18:20Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractÖz Günümüzde İnternet ve mobil teknolojilerle birlikte dönüşen sosyal ve profesyonel yaşam pratikleri sosyal medya platformlarının yaşamın hemen her alanına entegre olmasını sağlarken, reklamcılık sektöründe de yeni dünya düzenine uyumlu alternatif kanallara yönelik bir ihtiyaç doğurmuştur. Sosyal medya alanında çok önemli bir konumu bulunan Facebook şirketinin Meta adını alarak metaverse odaklı bir teknoloji şirketi olarak kendini tanımlamaya başlamasını takip eden süreçte metaverse yatırımlarının yükselmiş ve bu ekosistemin daha yoğun ilgi görmeye başlaması söz konusu olmuştur. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı metaverse dinamikleri ile yeniden şekillenmesi beklenen sosyal medya ve dijital reklamcılığın geleceği üzerine bir inceleme gerçekleştirmektir. Bu çerçevede, sosyal medya ve dijital reklamcılık alanlarında çalışan sektör profesyonellerin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla derinlemesine görüşme yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada metaverse’ün ilerleyişi ile bu iki sektörde yaşanacak değişikliklerin öngörüler üzerinden tartışılması hedeflenmektedir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre metaverse’ün gelişiminin sosyal medya ve dijital reklamcılık faaliyetlerinin geleceğinde önemli bir rolü olacağı düşüncesi ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda, zaman içerisinde sanal gerçeklik teknolojilerinin ön plana çıkacağı, sosyal medyanın bireylerin hayatında daha yoğun yer bulacağı, dijital reklamcılıkta yeni reklam formlarının ortaya çıkacağı ve sanal etkileyiciler (virtual influencers) gibi yeni sanal karakterlerin pazarlama faaliyetlerinde giderek daha ön plana çıkacağı vurgulanmaktadır. tr
dc.description.abstractThe development of new communication technologies has an impact on social and professional life dynamics. In this context, the spread of the internet and mobile devices and the popularity of social media platforms have been decisive on user habits, as well as creating a need for the development of alternative channels in the advertising industry. After the Facebook company, which has a very important position in the field of social media, took the name Meta and started to define itself as a metaverse-oriented technology company, there was an increase in metaverse investments and this ecosystem started to attract more attention. The aim of this research is to conduct an examination on the future of social media and digital advertising, which is expected to be reshaped with metaverse dynamics. In this context, the opinions of eight experts working in the fields of social media and digital advertising were consulted in the research, which was carried out using the in-depth interview technique, one of the qualitative research methods. In the research, it is aimed to discuss the progress of the metaverse field and the changes that will occur in these two sectors through predictions. According to the research findings, experts predict that the metaverse field will gain importance in social media and digital advertising activities and virtual reality technologies will come to the fore in time. In line with expert opinions, it is concluded that social media will have a more intense place in the lives of individuals, new advertising forms will be formed in digital advertising, and new virtual characters such as virtual influencers will become increasingly important in marketing activities. In addition, the opinions of industry experts reveal that virtual worlds and artificial intelligence technologies will be more decisive in the future and that the metaverse world is a structure that will develop and grow with the interaction of users.en
dc.identifier2022
dc.identifier.citationBilgici C, Ozkok Sisman O (2022). Metaverse Dinamikleri Bağlamında Sosyal Medya ve Dijital Reklamcılığın Geleceği Üzerine Bir İnceleme. Yeni Medya (Online), 2022(12), 369 - 394. 10.55609/yenimedya.1104290
dc.identifier.eissn2587-1285
dc.identifier.trdizin1117353
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.55609/yenimedya.1104290
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8466
dc.language.isotr
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
dc.relation.journalYeni Medya (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMetaverse
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectDijital Reklamcılık
dc.subjectİnternet
dc.subjectYeni MedyaMetaverse
dc.subjectSocial Media
dc.subjectDigital Advertising
dc.subjectInternet
dc.subjectNew Media
dc.titleMetaverse Dinamikleri Bağlamında Sosyal Medya ve Dijital Reklamcılığın Geleceği Üzerine Bir İncelemetr
dc.title.alternativeA Study on the Future of Social Media and Digital Advertising in the Context of Metaverse Dynamicsen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage394
local.journal.issue12
local.journal.startpage369
relation.isAuthorOfPublication8d0de707-f8f5-46f9-ae74-b23867b042f3
relation.isAuthorOfPublicatione3fde88e-cd59-4d9a-908e-ae9aa3de08a5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8d0de707-f8f5-46f9-ae74-b23867b042f3

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
726.75 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: