Publication:
Sanat Eğitiminin Görsel Okuryazarlık Becerilerine Etkisi

Thumbnail Image

Organizational Units

Program

Authors

Eraslan Taşpınar, Şeyda

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı sanat eğitiminin görsel okuryazarlık becerilerine olan etkisini belirlemektir. Genel tarama modelinde yapılan araştırmanın çalışma grubunu Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 44 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrenciler sanat eğitimi alan ve almayan olarak iki gruba ayrılmıştır. Sanat eğitimi alıp almamaları mezun oldukları lise türüne göre belirlenmiştir. Güzel sanatlar liselerinden mezun olanlar sanat eğitimi almış olan öğrenci grubunu, alan dışı bir liseden mezun olan öğrenciler ise sanat eğitimi almamış olan grubu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Görsel Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin görsel okuryazarlık becerileri ortalamalarının alt boyutların tümünde yüksek olduğu görülmüştür. Sanat eğitimi alan grubun görsel okuryazarlık becerileri puanları sanat eğitimi almayan gruba göre daha yüksek bulunmuştur. Araştırma sonucunda Sanat Eğitiminin öğrencilerin görsel okuryazarlık becerilerini olumlu yönde etkilediği görülmüştür.

Description

Source:

Keywords:

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

68

Views

132

Downloads