Person:
DALGIN, ÖZLEM

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Dr. Öğr. Üyesi

Last Name

DALGIN

First Name

ÖZLEM

Name

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Publication
    Video Enhanced Activity Schedules: Teaching Schedule Following and Pretend Play Skills to Children with ASD
    (Council for Exceptional Children, 2021) DALGIN, ÖZLEM; Ülke-Kürkçüoğlu, Burcu
    The purpose of this study was to evaluate the effects of using video-enhanced activity schedules on a laptop on the acquisition, maintenance, and generalization of schedule following, and pretend play skills in children with ASD. In addition, social validity data were collected from the teachers and the mothers of the participating children. Four children with ASD, aged between 5 and 8 years, participated in this study. A multiple probe design across participants was used. The findings demonstrated that video-enhanced activity schedules on the laptop were effective in acquiring schedule following and three pretend play skills, (tea time, hairdressing, and railway train). In the study, all children maintained and generalized targeted skills across different settings and materials. The teachers and mothers of children reported positive opinions on the acceptability of the intervention and the importance of outcomes achieved. The results suggest that using video enhanced activity schedules for teaching both schedule following and pretend play skills at the same intervention sessions is an effective intervention for some children with autism. Future research implications are discussed.
  • PublicationOpen Access
    Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentilerinin Belirlenmesi
    (Kalem Vakfı Okulları, 2022) Öncül, Nuray; Acar, Çimen; Çolak, Aysun; Özkan, Şerife Yücesoy; DALGIN, ÖZLEM; Bozkurt, Sunagül Sani; KILIÇ, FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR
    Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentilerinin belirlenmesi, nitelikli öğretmen yetiştirme arayışlarına katkı sunması açısından önem taşımaktadır. Bu araş- tırma, Zihin Engellileri Öğretmenliği Programı’ndaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentilerinin ortaya konması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, betimsel desen kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı’nda son sınıfa devam eden ve hâlihazırda Öğretmenlik Uygulaması I dersine kayıt yaptırmış 78 öğretmen ada- yıdır. Veriler, 2017-2018 öğretim döneminde yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle top- lanmış, betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden sosyal, ekonomik, meslekî gelişim, yasal ve yönetsel düzenlemeler açı- sından beklentileri olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının meslekten önce- likli beklentileri arasında; saygın role sahip olma gibi sosyal beklentiler, yüksek maaş ve ekonomik ayrıcalıklar gibi ekonomik beklentiler, hizmet-içi eğitim, seminer ve konferanslara katılma gibi meslekî gelişim beklentileri ve kıyafet serbestliği ya da alan dışı atamaların yapılmaması gibi yasal ve yönetsel düzenleme beklentileri yer almaktadır. Bulgular, öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin sosyal, ekonomik ve mes- lekî gelişim beklentileriyle ilgili daha önce elde edilen araştırma bulgularıyla da ör- tüşmektedir.