Cilt 32 Sayı 1 / Volume 32 Issue 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/5459
Browse
Browsing Cilt 32 Sayı 1 / Volume 32 Issue 1 by Subject "Anne Baba Eğitim Seviyesi"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Riskli Ergen Davranışlarında Anne-Baba Eğitim Düzeyleri ile Okul Sistemi Dışında Kalmanın Etkileri(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2018-08-08) Erbay, Ayhan; Kolburan, F.Güliz; Şimşek, Hasan; Hacıfazlıoğlu, ÖzgeRiskli davranışlar çok sayıda etkenle ilişkilendirilmektedir. Ancak, aynı risk etkenlerine maruz kalan ergenlerin hepsinin riskli davranışlara yönelmediği bilinmektedir. Anne-babanın eğitim seviyesinin koruyucu faktör olarak belirlendiği bazı çalışmalara rağmen, anne-babanın eğitimli olmasının ergenin riskli davranışlara yönelmesi konusunda ne kadar koruyucu olduğu ise tam olarak bilinememektedir. Bu çalışmanın amacı, ergenlerde anne-baba eğitim düzeylerinin ve okulu bırakma nedeniyle okul sistemi dışında kalmanın risk davranışları açısından incelenmesidir. Bu amaçla, seçkisiz olmayan örneklem metodu kullanılarak kanunla ihtilafa düşen suça sürüklenen çocuklara (n=134) Ergen Sağlığı ve Gelişim Envanteri uygulanmıştır. Kontrol grubu olarak ise kanunla ihtilafa düşmemiş ve eğitimlerine devam eden lise öğrencilerine (n=134) aynı envanter uygulanmıştır. Elde edilen veri havuzunda risk davranış ıolarak belirlenen sigara, alkol ve uyuşturucu madde kullanımı ile okul terk durumu, anne ve baba eğitim düzeyleri lojistik regresyon analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Sigara içmenin azaltılmasÍnda annenin eğitim seviyesinin istatistiksel anlamda etkili olduğu tespit edilmiştir. Alkol ve uyuşturucu madde kullanımında anne ve baba eğitim düzeylerinin herhangi bir etkisi saptanamamıştır. Öte yandan, risk davranışlarının tamamında ergenlerin okula devam etmesi veya okulu bırakmasının anlamlı bir değióken olmadÍğı belirlenmiştir.