Yaşadıkça Eğitim Dergisi [YED] Cilt 37, Sayı 2, (2023) Makale Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/8920
Browse
Browsing Yaşadıkça Eğitim Dergisi [YED] Cilt 37, Sayı 2, (2023) Makale Koleksiyonu by Language "tr"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access İlkokullarda Kullanılan İngilizce Ders Kitaplarındaki Değerlerin İncelenmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2023) GÜNDÜZ, GÜLTEN FERYAL; ÖZIŞIK, CEMÇalışmanın amacı ilkokul İngilizce ders kitaplarında değerlere yer verilme durumunun ne olduğunu belirlemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup; verileri doküman analizi tekniği ile elde edilmiştir. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında devlet okullarında okutulmakta olan ilkokul İngilizce ders kitapları veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Ders kitaplarındaki değerleri tespit etmek için Değer İnceleme Formu oluşturulmuştur. Araştırmada verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmış; elde edilen verilerin frekans ve yüzde değerleri verilmiş; bulgular alıntılarla desteklenmiştir. Kodlayıcılar arası Miles ve Huberman güvenirlik katsayısı %84’dür. Ders kitaplarında en fazla karşılaşılan değerler 2.sınıfta sevgi, sağlıklı olmaya önem verme, dostluk ve sorumluluk; 3.sınıfta sevgi ve sağlıklı olmaya önem verme; 4.sınıfta özdenetim ve sorumluluk değerleridir. Adalet, dürüstlük, saygı ve fedakârlık değerleri ise hiç karşılaşılmayan ya da çok az karşılaşılan değerlerdir. İncelenen kitaplarda değerlere 2. ve 3.sınıf ders kitaplarında en çok resimlerde yer verilirken; 4.sınıf ders kitabında ise resim, ses ve metin dosyalarında hemen hemen eşit yer verildiği görülmektedir.